השפעת המעבר ל-IFRS על היחסים הפיננסים המשמשים בניתוח דוחות כספיים.

תקציר העבודה

השפעת המעבר ל-IFRS  על היחסים הפיננסים המשמשים בניתוח דוחות כספיים.
תוכן עניינים
1 .    נושא       
1 .1  מבוא
2.   היבטים תיאורטיים       
2 .1  סקירה ספרותית רלוונטית       
2 .2  מה זה IFRS ?
      
2 .3  Case Study       
2 .4  סקרים       
2 .5  מחקרים       
2 .6  היבטים מוסדיים       
2 .7  הרמוניזציה (Harmonization)       
2 .8  התפתחות התקינה החשבונאית בישראל
3 .   מתודולוגיה       
3 .1  השערות המדגם
4 .   היבטים אמפיריים       
4 .1  המדגם       
4 .2  שיטת מחקר       
4 .3  מסקנות וממצאים       
4 .4  סיכום 5.  ביבליוגרפיה
1 .     נושא:
השפעת המעבר לתקני דיווח כספי בינלאומי (להלן- IFRS) על היחסים הפיננסים המשמשים בניתוח דוחות כספיים: היבטים תיאורטיים ואמפיריים.

1 .1  מבוא:
מטרות העבודה וחשיבותה ככל שכלכלת העולם הופכת לגלובלית, כך המשתמשים השונים בדו"חות הכספיים נחשפים ליותר בעיות, הנובעות מיישום תקינות חשבונאיות שונות. בחודש נובמבר 2005 החליט המוסד הישראלי לתקינה חשבונאית, בתמיכת הרשות לניירות ערך, לפתוח במהלך לקראת אימוץ ה – IFRS. מהלך זה מקרב אותנו ל"חזון הכפר הגלובלי" ומאפשר לחברות ישראליות גישה מהירה יותר לגיוס הון בחו"ל. השינוי כתוצאה ממעבר לתקינה החדשה, הינו מקיף ומהותי ועשוי להשפיע על הדוחות הכספיים בנושאים רבים ובדרכים שונות. לדוגמא, חברות עשויות להידרש להחליף את מטבע הפעילות שלהן או של חלק מהקבוצה, מצב שיביא למדידה שונה של הנכסים, ההתחייבויות ותוצאות הפעולות באותן חברות. בנוסף, מעבר לדיווח לפי IFRS צפוי להשפיע על יחסים פיננסים שונים בדוחות הכספיים באופן שיכול להביא לכך שהחברה תידרש לנהל משא ומתן עם בנקים וגורמים דומים על שינוי באמות המידה הפיננסיות שלה (covenants  ) בעקבות אימוץ ה- IFRS.         לאור החשיבות של השינויים הצפויים מיישום התקינה החדשה, בעבודה זו אני אבחן את היקף השוני בתוצאות של היחסים הפיננסים המשמשים בניתוח דוחות כספיים, בחברות שבחרו ליישם אימוץ מוקדם של התקינה החדשה מול אותם יחסים פיננסים כפי שהם משתקפים מהדוחות הכספיים לפני אימוץ ה- IFRS.
כמו כן, נעמוד על מהות השוני בין היחסים השונים,אילו מהתקנים שיושמו הביאו להיווצרות ההבדלים ומה הם המשמעויות של הבדלים אלה ביחסים שבין החברה למשתמשים השונים בדוחות הכספיים.