עבודת סיום קורס: מכרזים ומכירות פומביות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 9494
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא
סקירה ספרותית מכירות פומביות של מאגר מכרזי מאגר סימולטאניים.
אסטרטגיות וטקטיקות במכרזי נכסי דיור אסטרטגיית מכרזי דמה מחירים במכירות פומביות של נדל"ן ביבליוגרפיה ניתן להגדיר מכירות פומביות של נדל"ן לפי בעלות על הנכסים ולפי כמות הנכסים כדלקמן:
מכירות פומביות יחידות במינן [ stand alone] .מוצע למכירה רק נכס יחיד. הסוג היקר ביותר, כאשר לא ניתן לפזר עלויות על פני כמה נכסים. יתרונו בכך שניתן ליזום אותו בכל זמן וללא תלות בצד נוסף.
מכירות פומביות של בעלות יחידה/ נכסים מרובים .גם סוג זה ניתן לייזום בכל זמן שהוא, שכן מעורב בו רק בעלים יחיד. מוצע למכירה תיק נכסים של הבעלים והעלות מתפזרת על כל הנכסים האלו.
מכירות פומביות של בעלות מרובה/נכסים מרובים. סוג מכירה פומבית זה מאד פופולארי היות והוא כולל סוגים וגדלים שונים של נכסים ומאפשר לעלויות המכר להתפזר בין בעלים רבים.
ניתן להגדיר מכירות פומביות של נדל"ן לפי חוקי הצעות המחיר שלהן:
מכירות פומביות ציבוריות: קונים מתאספים ומגישים הצעות מחיר אחד נגד השני עד לניצחון של אחד מהם.
מכירות פומביות מדויקות:קונים מגישים הצעות סודיות לאתר המכירה בה הכרוז מכריז על ההצעה הזוכה.
מכירות במשא ומתן: הצעות כתובות או דרך הטלפון מתקבלות על ידי הכרוז לפני תאריך המכרז. ביום המכרז ההצעה הגבוהה ביות היא זו המתקבלת.
Menezes מציין גם כי ניתן לתאר מכירות פומביות לפי כללי הגשת המחיר שלהם ואומר כי Sherman & Bussio, 1994
מנו ארבעה סוגי כללים:
1.       קניינים ציבוריים ,או קונים בעל פה, באים לאתר המכירה הפומבית ומתמודדים אחד כנגד השני עד שאחד מהם זוכה ,כפי שמתואר על ידי המכרזים של Vanderporten,1992 ,סוג המכירות פומביות הפופולארי ביותר הוא זה של המכרז האנגלי, בו הכרוז  מבקש הצעות בסדר ההולך וגדל;
2 .       מכירות פומביות של הצעות סגורות ,המוגשות דרך הדואר ובהן מודיעים לכל קונה על הצעת המחיר הגבוהה ביותר;
3 .       מכירות פומביות של הצעות סגורות באתר המכרז, בהן המציעים מביאים הצעות סגורות לאתר המכירה הפומבית, והכרוז מכריז על הצעת המחיר הזוכה ;
4 .       מכירות במשא ומתן ,הצעות כתובות ודרך הטלפון מתקבלות על ידי הכרוז לפני תאריך המכרז, והצעת המחיר הגבוהה ביותר מתקבלת בתאריך המכרז.
העבודה המוגשת סוקרת ומשווה בין סוגי מכירות פומביות ומשווה בין ההשלכות הכלכליות שיש לצורות אלו על היבטים כלכליים שונים.