פסיכולוגיה בחינוך אופ 2012

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
שנת הגשה 2012
מספר מילים 2538

תקציר העבודה

פסיכולוגיה בחינוך – מטלת מנחה מס' 14
למידה
1 . קראו את הכתבה הבאה שפורסמה ב ynet  ב 24.1.2008 וענו על שאלות 1-2 שבעקבותייה.
1. א' הסבירו מהי למידה עקיפה ומהי למידה מכוונת ותנו דוגמא מתוך לכל אחת משני סוגי למידה אלה.

1 . ב. כיצד מתרחש הלמידה המתאורת בכתבה? הסבירו בהתבסס על:
א. התניה קלאסית – פאבלוב ב. התיאוריה של בנדורה  התייחסו לכל תאורייה בנפרד ובססו כל הסבר על שני מושגים לפחות מתוך התיאורייה וקישורם לתהליכים המתאורים בכתבה.
2 . א. כיצד ניתן לשנות את תהליכי הלמידה שנרכשו כפי שמתואר בקטע. הסבירו בהתבסס על התיאוריות הבאות:

3 . קראו את מאמרם של שייפר ומק – דרמוט ( "התנהגות לימודית ואניטלגנציה כהסברים להישגיהם של ילדים בלימודים " ), והסביר על פי הנתונים המוצגים במאמר את קביעתם לפיה : "ברמות דומות של יכולות, תלמידים שיוכשרו להתנהגות לימודית אופטימלית יהנו מיתרון ברור על פני אלו שלא יוכשרו לכך" .בססו תושבתכם על הסבר כללי של התנהגות למידה ומרכביה השונים.