פסיכולוגיה בחינוך אופ 2012
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 14 |
מקצוע | פסיכולוגיה |
קורס | פסיכולוגיה בחינוך |
שנת הגשה | 2012 |
מספר מילים | 2538 |
תקציר העבודה
פסיכולוגיה בחינוך – מטלת מנחה מס' 14
למידה
1 . קראו את הכתבה הבאה שפורסמה ב ynet ב 24.1.2008 וענו על שאלות 1-2 שבעקבותייה.
1. א' הסבירו מהי למידה עקיפה ומהי למידה מכוונת ותנו דוגמא מתוך לכל אחת משני סוגי למידה אלה.
1 . ב. כיצד מתרחש הלמידה המתאורת בכתבה? הסבירו בהתבסס על:
א. התניה קלאסית – פאבלוב ב. התיאוריה של בנדורה התייחסו לכל תאורייה בנפרד ובססו כל הסבר על שני מושגים לפחות מתוך התיאורייה וקישורם לתהליכים המתאורים בכתבה.
2 . א. כיצד ניתן לשנות את תהליכי הלמידה שנרכשו כפי שמתואר בקטע. הסבירו בהתבסס על התיאוריות הבאות:
3 . קראו את מאמרם של שייפר ומק – דרמוט ( "התנהגות לימודית ואניטלגנציה כהסברים להישגיהם של ילדים בלימודים " ), והסביר על פי הנתונים המוצגים במאמר את קביעתם לפיה : "ברמות דומות של יכולות, תלמידים שיוכשרו להתנהגות לימודית אופטימלית יהנו מיתרון ברור על פני אלו שלא יוכשרו לכך" .בססו תושבתכם על הסבר כללי של התנהגות למידה ומרכביה השונים.