מבוא לאנתרופולוגיה!
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 13 |
מקצוע | אנתרופולוגיה, היסטוריה וארכיאולוגיה |
קורס | מבוא לאנתרופולוגיה |
מילות מפתח | אנתרופולוגיה, ממ"ן 13 |
ציון | 100 |
שנת הגשה | 2011 |
מספר מילים | 1388 |
תקציר העבודה
שאלה
1 את הטענה הראשונה של גישת האבולוציה של התרבות אשר אומרת שכל תרבויות העולם משתנות ברגע שהן נחשפות לדגמים מערביים אפשר להפריך בטענה שזאת טענה כוללנית מידי.
לדוגמה הבכטיארים הם עם אשר שומר מקנאות על עצמאותו ועל צביונו, מקיים כלכלה של רועים נודדים באזורי ההרים של מערב איראן.
פעמיים השנה הם מקיימים מסע מפרך שכולל את כל התושבים על רכושם ואת כל בעלי החיים שברשותם, מסע אשר לעתים קרובות גובה את חייהם של בעלי החיים ומציב בסכנה גם את חייהם של הבכטיארים.
עם זאת, הבכטיארים עדיין –
שאלה
2 א.
גישתו של סטיוארד היא מטריאליסטית, פונקציונליסטית המכונה "אקולוגיה של תרבות".
סטיוארד מייחס לסביבה הפיזית מקום מרכזי בתפיסה שלו, הוא טוען שכל חברה מפתחת את כלכלתה על פי הנתונים הסביבתיים שבהם הם חיים, –
שאלה 3
א. לפי לוי שטראוס יציר כלאיים הם רעיונות המטשטשים את הניגודים.
דוגמה אחת ליציר כלאיים הוא חגיגת המימונה. היהודים שחיו בצפון אפריקה, חיו את חייהם כמיעוט במחיצת שכניהם המוסלמים.
בפסח, חג המייצג את באופן מוחשי את הניגודים בין קבוצת האנחנו, היהודים מול קבוצת ההם, המוסלמים כאשר המימונה היא –