פרה סמינריון בנושא מיקור חוץ והשפעתו על ערך הפירמה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 2714
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

עבודה פרה סמינריונית מצטיינת, הכוללת מאמרים באנגלית ובעברית בנושא מיקור חוץ. נלמד בקורס ניהול אסטרטגי. העבודה מהווה שלד טוב גם לסמינריון בתחום למי שירצה לכתוב אחד.
תוכן העניינים
1.מבוא: אאוטסורסינג מהו? התפתחות האאוטסורסינג בעולם, אאוטסורסינג בישראל – סקירת ענפים מרכזיים.

2 .שאלת המחקר:
משתנה תלוי – ערך החברה: השפעת השימוש במיקור חוץ, אאוטסורסינג, על הסיכונים                                    הכרוכים בו על ערך החברה.
משתנה בלתי תלוי – שימוש או אי שימוש במיקור חוץ, אאוטסורסינג, בהסתמך על                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           מחקרים הבודקים את היבטי הכדאיות והסיכון בהוצאת תהליכים של החברה                                                                                                                           לספקים חיצוניים.
שאלת המחקר – מידת השפעת השימוש במיקור חוץ, אאוטסורסינג, על ערך החברה וכנגזרת מכך מידת הכדאיות בשימוש באאוטסורסינג.
3.דיון בממצאי המחקר: סקירה ספרותית של מגוון היבטים על הנושא, בדיקת היתרונות                                                                                             והחסרונות בשימוש במיקור חוץ (אאוטסורסינג) תוך הסתמכות על                                   מאמרים וחומר אקדמי בנושא.     
4 .סיכום:
מסקנות המחקר ומענה לשאלת המחקר תוך סימוכין במקורות אקדמיים,              האם יש השפעה על ערך החברה?              מהי ההשפעה והאם היא לטובה או לרעה?
5.ביבליוגרפיה ומקורות
1 . מבוא:
מטרת עבודה זו הינה להפגיש את הקורא עם המסגרת המושגית, מודלים תיאורטיים והשיקולים שעומדים מאחורי ההחלטה של ארגון להעביר לניהול חיצוני תהליכים שהיו מנוהלים בתוך מסגרתו הפנימית של הארגון. החלטה האם לבצע פעילות מסוימת בתוך החברה או לרכוש אותה מספק חיצוני היא החלטה מורכבת ביותר אשר כרוכה בשיקולים אסטרטגיים, תפעוליים, ארגוניים וכלכליים. כמובן שלמעגל השיקולים הללו יש השלכות ישירות על ביצועי החברה.
תחום המחקר של עבודתי זו הינו ההשפעה של  אסטרטגיית מיקור חוץ על ביצועיה  וערך  החברה. בעבודתי אני בוחן לעומק את היתרונות והחסרונות של המעבר לאאוטסורסינג.
המסקנות שנתקבלו מאשרות כי אאוטסורסינג אינו מהווה תרופת פלא לכל הבעיות שהארגון רוצה לפתור באמצעות המעבר לשיטת ניהול זו.