עבודה בקורס מדיניות מוצרים, האם לייצר מותג פרטי או לא

מקצוע
מילות מפתח , , , ,
ציון 95
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1059
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

עבודה בנושא מותג פרטי בקורס מדיניות מוצרים, מנהל עסקים.
עוסקת בשאלה האם חברות ייצור צריכות לייצר מותג פרטי עבור המפיצים שלהן, על שאלה זו עונים בעזרת שימוש בגישות שונות( אקטיבית, פסיבית). בעבודה ניתנת דוגמא האם על חברת מי-עדן לייצר מותג פרטי עבור מגה.
קבלה ציון 95.
עבודה בקורס מדיניות מוצרים בהתבסס על המאמר Striking a balance with private branding מכתב העת Business Strategy Review נדון בדרכים העומדות בפני חברת מי עדן לייצר מותג פרטי עבור רשת מגה.
חברת מעיינות עדן בע"מ הינה אחת החברות המובילות בתחום המים המינרליים בישראל אשר תופסת נתח חשוב משוק המים המינרליים המקומי באמצעות המותג "מי עדן" המיוצר על ידה.
חברת מי עדן הוקמה בשנת 1980 והתבססה מאז כאחת החברות החזקות והיציבות בשוק הישראלי, כך שמבחינה עסקית החברה מעוניינת להמשיך לשמור על מעמדה ועל חוזקו של המותג שלה וכן להמשיך ולהתפתח בשוק המקומי.
ייצור מותג פרטי לחברה או רשת מסויימת עלולה לסכן את הייצרנים השונים מאחר והם יוצרים מוצר שיהווה מתחרה נוסף ומשמעותי למותג שלהם. עם זאת, התנאים העסקיים הקיימים במאה העשרים ואחת, שנובעים משיתופי פעולה תכופים בין יצרנים לבין מפיציהם העיקריים גורמים לכך שמרבית היצרנים הלאומיים נאלצים לייצר מותגים פרטיים לחברות שונות אף אם מהלך כזה עלול לפגוע במותגים שלהם ולהביא לירידה בביקוש למוצריהם. על כן הגישה על פיה ניתן לסרב לייצור מותג פרטי אינה רלוונטית עבור חברת מעיינות עדן, והיא נדרשת להסכים ולייצר מותג חדש של מים מינרליים שישא את השם "מגה" עבור רשת הסופרמרקטים מגה.
על מנת לא לפגוע במעמד מותגה "מי עדן" בשוק המקומי עומדות בפני חברת מעיינות עדן שתי אפשרויות בעת ייצור המותג הפרטי עבור רשת מגה, החברה יכולה לבחור בגישת ייצור אקטיבית או בגישת ייצור פסיבית כמפורט:
הגישה האקטיבית הגישה האקטיבית מתאימה ליצרנים הרוצים לשמר את הסטטוס של המותג שלהם ולייצב אותו כמותג מוביל, או לחילופין לקדם מותג שדעך ולהחזיר אותו למקומו כמוביל בשוק.
..