עבודה מסכמת בסדנא לכתיבה עיונית ועסקית - השינויים בתפיסת הבידול למוצרים ושירותים בישראל

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1528
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

חברות מנסות לבדל את הצעות השוק או את חבילות הערך שלהן משל המתחרים כל הזמן. הן יוזמות תחומי אחריות חדשים, תגמולים מיוחדים למשתמשים נאמנים, הסדרי נוחות והנאה חדשים והדגשות שונות של מאפייני ההצעות שלהם.
מטרת הבידול היא להגיע למיצוב – תדמית החברה או הצעתה במוחם של הצרכנים.
מיצוב הוא העיצוב של הצעת החברה ותדמיתה כך שהלקוחות הפוטנציאלים מזהים אותה בצורה ברורה ובעלת יתרון. אם זה יקרה עשוי להיווצר מותג שיתפוס נתח קוגניטיבי בתודעת הצרכנים.
עבודה זו תסקור את נושא הבידול. העבודה תתחיל בסירה תיאורטית של בידול ומהותו. נמשיך בבחינת האפשרויות השונות לבידול כגון תכונות המוצר (סוג הבידול הנפוץ ביותר), בידול הנוגע ללקוח (כגון הפחתת עלויות בתהליכים או פעילויות), איכות ביצועי המוצר או אפילו סגנון החיים הנובע משימוש במוצר. כפי שצוין קודם, בידול צריך להוביל למיצוב. כאשר החברה השיגה הלימה בין המסרים אותם העבירה לצרכנים לבין תודעת הצרכנים סביר להניח כי החרה תצליח בהשגת נתח השוק.
בישראל נושא הבידול החל לתפוס תאוצה בשנות ה 90 עם ההכרה בחשיבותו של המותג. בעבודה זו נסקור מספר סוגי בידול אופייניים לישראל כגון בידול באמצעות מערכת יחסים עם הצרכן או שימוש בדרך חיים כבידול של חברה או מותג. הבידול בישראל החל מבידול של מחירים והפך לבידול מתוחכם יותר הנוגע במימדים פחות מוחשיים.
העבודה תסתיים בסיכום, אשר מראה כי הבידול כחלק מהתפיסה השיווקית נמצא איתנו על מנת להישאר. חשיבותו אולי אף תעלה בעידן בו יש "יותר מדי מידע".
תוכן עניינים
תקציר מנהלים… 2
1 . הגדרת הבידול והמיצוב… 5
1 .1. מהותו של הבידול. 5
1 .2. מתי אפשר לבדל ואיך. 5
1 .3. מיצוב. 5
2 . סוגי בידול… 6
2 .1. בידול מוצרים. 6
2 .2. בידול שירותים. 6
2 .3. סוגי בידול נוספים. 6
3 . בידול בישראל… 7
3 .1. בידול שמייצר מערכת היחסים. 7
3 .2. בידול כדרך חיים. 7
3 .3. השתנות בידול בישראל. 7
4 . סיכום      8
5. ביבליוגרפיה.. 9