במבוא לפסיכולוגיה, ציון: 91
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 16 |
מקצוע | פסיכולוגיה |
קורס | מבוא לפסיכולוגיה |
מילות מפתח | בורבר, דיסוננס קוגניטיבי, הטיה בשירות העצמי, התניה אופרנטית, התניה קלאסית, חשיבה קבוצתית, מודל סבירות העיבוד, מילגרם, מסלול העיבוד ההיקפי, מסלול העיבוד המרכזי, סיבות חיצונית, עקרון ההשתנות המשותפת, פיגמליון, פסטינגר, קיטוב קבוצתי, קלי, תיאוריית הייחוס |
שנת הגשה | 2010 |
מספר מילים | 1824 |
מספר מקורות | 1 |
תקציר העבודה
שאלה 1
סעיף א' מקרה 1: ניתן להסביר את דעתו של משה על יעקב, ע"י עקרון ההשתנות המשותפת (ה. קלי), שמתמקדת בניסיונו של הפרט להבין האם התנהגות נובעת מסיבות חיצוניות או סיבות פנימיות. עפ"י התיאוריה, בבואנו לשפוט התנהגות, נענה על 3 שאלות: ייחודיות – ההתנהגות ספציפית למצב מסוים? עקיבות – ההתנהגות חוזרת על עצמה בתגובה למצב דומה? הסכמה – אחרים מתנהגים באותה צורה?. ע"י המענה, נוכל להניח אם ההתנהגות מיוחסת לגורם פנימי או חיצוני. משה הסיק שיעקב גס רוח כי הוא הסיק …
שאלה 2
סעיף א' מודל סבירות העיבוד מבחין בין שני מסלולי שכנוע הנבדלים באופן שהם דורשים עיבוד מידע. מסלול העיבוד המרכזי מצריך חשיבה ועיבוד רבים יותר. הפרט מהווה חלק אקטיבי מתהליך השכנוע, הוא שוקל את הטיעונים המוצגים, ומאמץ את המסר במידה והטיעונים שכנעו אותו (מומחה מציג את הדברים והטיעונים בצורה הגיונית …
שאלה 3
סעיף א' עפ"י תיאוריית הדיסוננס הקוגניטיבי של לאון פסטינגר, בני אדם שואפים להאמין שהעמדות שלהם נשארות עקביות לאורך זמן ללא שינוי. הדיסוננס (אי התאמה) הקוגניטיבי (הכרתית) מתייחס למצב שבו יש חוסר איזון או קונפליקט בין …