ניתוח העריכה מתוך הקטעים Double Indemnity 1944 של בילי וילדר ו"עד כלות הנשימה" של ז'אן לוק גודאר

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1109

תקציר העבודה

זוהי עבודה מסכמת של כל עקרונות העריכה בסרטונים הנ"ל.
עבודה מקיפה, המתארת כל פרט ופרט אשר הוגשה בקורס מבע קולנועי עבודה בציון גבוה מאוד.
עקרונות העריכה האנליטית בסרטון של בילי וילדר צילום מכונן (establishing  shot ,master shot) הבמאי בילי וילדר מראה לנו מכונית נוסעת במעלה כביש שמצדדיו ילדים משחקים בכדור.
המכונית נעצרת מול פתח חניה של בית ,הגיבור יוצא מהמכונית והולך לכיוון דלת הבית.
שוט מסוג זה נקרא שוט מכונן (Establishing Shot) מהמילה "הכנה". השוט מכין אותנו הצופים לקראת הסצנה ואומר לנו ש "כאן הולכת להתרחש הסצנה הבאה" .
לרוב , סצנה תיפתח בצילום ממרחק גדול בכדי להציג לנו את מרחב ההתרחשות והשוט הזה הוא הדוגמא לכך.
שוט זה ,הוא הבסיס לכל השוטים שיבואו אחריו ,שכן אנו רואים שהגיבור הולך להיכנס לבית ואז לאורך כל הסצנה יש שוטים רק בתוך הבית.
השוט הנ"ל נותן לנו מידע חיוני על הרקע בו הסצנה מתרחשת, במקרה הזה שכונה בתוך עיר/כפר –