תרבות תקשורת ופנאי בישראל -!!!!

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 96
שנת הגשה 2011
מספר מילים 3624

תקציר העבודה

חלק א' שאלה 1:
בחלק א' אבחר להסביר את התופעה "בשנים האחרונות ניתן לזהות משיכה גוברת בחברות מערביות לתרבות הניו-אייג'".
תופעה זו ניתן להסביר באמצעות החוקרים הבאים:
כ"ץ ("הקדמה: משפחה וחברים"): המחקר בוצע בשתי נקודות זמן, 1970 ו-1990. כ"ץ וחוקרים נוספים בדקו את השינויים והתהליכים שחלו בתרבות ובחברה הישראלית בנושא צריכת תקשורת, יחסם לערכים, פנאי וכו'. המסקנה העיקרית הייתה שתרבות תקשורת ופנאי משתקפת בשתי מערכות יחסים. משפחה:
צורך זה מבטא ערכים שהדגשים המהותיים הם הרצון וכמיהה לקולקטיב,  לאומיות, מסורתיות, ערבות הדדית, מחויבות, שייכות וכו'. חברים: צורך זה מבטא ערכים הפוכים, כאשר הדגשים העיקריים הם אינדיבידואלים, חוסר מחויבות, א-פורמאליות, נהנתנות וכו'. רצונות אלו מבוססים על "האני העצמי". במרוצת השנים ירד ערכו של הקולקטיב (עדיין קיימים ערכים שנשמרים) ועלה ערכו של הפרט. כ"ץ מתייחס לשתי הבחנות נוספות: ירידה בפנאי נורמטיבי המבטא פעילויות פנאי שנעשות מתוך מחויבות לערכים וכיום בא לידי ביטוי פנאי לא נורמטיבי שנעשה מתוך הנעה עצמית ולא מתוקף נורמה. ירידה בתרבות המופע המבטא פחות יציאה למופעים שנכפו מראש ויותר צריכת תרבות של רצון עצמי.
כ"ץ לדעתי היה מסביר את תופעת המשיכה הגוברת בחברות מערביות לתרבות הניו אייג'  באמצעות כמה דרכים:- ועוד…