אלכוהול בבני נוער

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 7428
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

ראשי פרקים.
1.      מבוא -.
2.      הגבלות על צריכת אלכוהול בקרב קטינים …
 2.1 העלאת מחירי האלכוהול …
 2.2 הפחתת זמינות האלכוהול .
2.3 העלאת גיל המינימום לצריכת אלכוהול
3.      הקשר שבין אלכוהול ואלימות …   
3 .1 נתונים על צריכת אלכוהול בקרב בני נוער –.
3.2 נתונים על צריכת אלכוהול בפילוחים שונים —
3.3 בני נוער עולים לעומת ילידי ישראל –
3.4 בנים לעומת בנות –..
3.5
ערבים לעומת יהודים -..
3.6 נוער לומד לעומת נוער מנותק מבית ספר —
3.7 שיעור צריכת אלכוהול בקרב בני נוער באירופה …
4.      התמודדות הרשויות עם צריכת אלכוהול בבני נוער …                    4.1 התמודדות משרד החינוך
4.2 התמודדות משרד הרווחה
4.3 התמודדות משטרת ישראל –…
5.      שיטת המחקר –
  5.1 שאלון —
6.      התוצאות –.
6.1 תוצאות פרטים אישים …
6.2 פירוט תוצאות המבחנים
7.      תוצאות השערת המחקר –
8.      תוצאות השערות המשנה …
8.1
תוצאות השערת משנה א' –.
8.2 תוצאות השערת משנה ב' –.
8.3
תוצאות השערת שמנה ג' –.
9.      דיון ..
9.1 דיון בהשערה הראשית
9.2 דיון בהשערות המשנה
המשך ראשי פרקים.
10. סיכום
11. מסכנות —
12. בבליוגרפיה -.
**לא כולל נספחים. לא כולל שאלון
1 .מבוא.
צריכת אלכוהול קשורה למגוון רחב של בעיות, החל מבעיות כבד וסרטן וכלה בתאונות דרגים ומעשי אלימות ופשיעה הנגרמים כתוצאה מצריכת אלכוהול מוגברת (Osterberg 2004). הקשר הקיים בין צריכת  אלכוהול לבין ביצוע עבירות בא לידי ביטוי בעיקר בקרב צעירים הצורכים אלכוהול לצורך הוצאה לפועל של פשע או עבירה. מחקרי סדרות עתיות הראו כי קיים קשר בין צריכת אלכוהול לנפש לבין פשיעה ואלימות בחברה (Norstrom 1998) וכן טענו כי יש לקחת בחשבון את השוני התרבותי והחברתי כאשר בוחנים את הקשר בין צריכת אלכוהול לנפש ואלימות ופשיעה בחברה. יחד עם זאת, סוגי הבעיות הנגרמות כתוצאה מצריכת אלכוהול אינם שונים במהותם ממדינה למדינה ומתרבות לתרבות.
ברוב הארצות ישנה חקיקה מסוג כל שהוא שנועדה לצמצם את התוצאות השליליות כתוצאה משימוש באלכוהול. יחד עם זאת, המניע או הרציונל לחקיקה משתנה מאץ לארץ ומתרבות לתרבות, כאשר הדאגה לרווחת הציבות או המגיניות החברתית או הואדת רווחים פרטיים היוו חלק מן הרציונל להטלת הגבלות (Osterberg 2004). בארצות נורדיות דאגה לרווחת הציבות ומדיניות חברתית בד בבד עם הרצון להוריד באופן משמעותי את הרווחים הפרטיים של החברות השונות היוו את המניעים העיקריים להטלת הגבלות על מכירת משקאות משכרים. קריטריונים אלו בעיני ארצות המזרח התיכון נתפסו כחסרות חשיבות. הרציונל לפיו הוטלו הגבלות שונות נבע בעיקר מהצורך להעלות את איכות האלכוהול, להבטיח את איכות היצוא, לאפשר רמת חיים סבירה למגדלי הגפנים ולאנשים המייצרים יין וכן להבטיח הצע רחב של יין במחירים סבירים לצרכן.
במדינות בהן קיימת זמינות גבוהה של אלכוהול קיימת צריכה מוגברת של אלכוהול. צריכה זו מובילה , כאמור, לבעיות רבות כגון תאונות דרכים, אלימות, פשיעה ועבריינות.
בהתמקדות בעבירות תקיפה ומקרי רצח מצא נורסטון כי תקיפות מושפעות מצריכת אלכוהול במסגרת חברתית כלשהי (פאב, חנות, דיקוטקים וכו' ). ממצאיו הראו כי ניתו לייחס כ47% מהתקיפות שאירעו לצריכת אלכוהול במסגרת חברתית כל שהיא. בניגוד לכך מצא החוקר כי מקרי רצח מושפעים בעיקר משתיה במסגרת פרטית. לפיכך, ברור כי להטלת הגבלות על צריכת אלכוהול יש משמעות חשובה בהורדת כמות העבירות הנגרמות כתוצאה מצריכת אלכוהול (Smith 1990) הורדת / הפחתת זמינות האלכוהול מהווה גורם בעל משמעות העשוי לצמצם את הנזקים הנגרמים בשל צריכת אלכוהול.
מבוא.
*שאלה שש התהפכה על על מנת לקבל מהמנות חיובית ושאלה שמונה הורדה על מנת לקבל מהימנות יותר גבוהה, זאת בקבוצת השאלות הראשונה של שאלות 1-8, השאלות בחלק השני של השאלון חולקו לשלושה גורמים סטטיסטים שאינם מקריים עקב מבדק גדול קבוצה ראשונה,
1 1,3,1,12,1 קבוצה שניה, 10,5,9,14,4,6,13,2 קבוצה שלישית 7,8
שאלות 7-8 קשורות אחת לשנייה כי הן מתייחסות לזכות הבחירה של האינדיוידואל, והחופש שלו.
שאלות
1 ,11,משפטים,12,3 קשורות כולן לאלכוהול ולאיך שהוא משפיע על מצב רוח לבד או במפגשים חברתיים, והשאלות מציגות את צריכת הלכוהול באור חיובי ואת החיבור שיש לנבדק עם אלכוהול.
קבוצת השאלות 2,13,6,4,14,9,5,10 מציגות את צריכת האלכוהול באור שלילי, ובודקות את רמת הסלידה מאלכוהול.