פרה-סמינריונית, פרו"ס, תקשורת כתרבות, גברים, משפחה, פרסומות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
שנת הגשה 2011
מספר מילים 2116
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

גברים בפרסומות המציגות סצינה מחיי המשפחה עבודת פרוסמינריון פתח דבר עבודת המחקר שלי תעסוק באופן הצגתם של גברים בפרסומות המציגות הווי משפחתי. נושא זה מורכב משני נושאים חשובים: מסרים המועברים בפרסומות ושוויון בין המינים.
החשיפה המתמדת שלנו לפרסומות, הולכת וגדלה כל הזמן. הפרסומות הפכו זה מכבר לחלק משמעותי בחיינו. אנו נתקלים בפרסומות בטלוויזיה, בעיתון, ברחוב באינטרנט, כמעט בכל מקום אפשרי. הפרסומות טומנות בחובן מסרים ואידיאולוגיות שתפקידן להגדיל את הרווחים של המפרסם, באמצעות שימוש בערכים המקובלים בחברה, כפי שיוסבר בעבודה.
 הפרסומות בהן אעסוק, מציגות דימויים מסוימים מאוד של הגבר במרחב הביתי. נושא זה הוא חשוב, כיון שבעידן בו מקובל לחוקק חוקים ותקנות לקידום השוויון בין המינים, ראוי לשאול האם השוויון אכן אינהרנטי בחברה, או שהוא רק עניין לתקנות פורמליות. ההווי המשפחתי, הוא אחד המקומות הטובים לבדוק את הנושא, כיוון שזוהי טריטוריה משותפת לבני הזוג. הפרסומות מציגות ערכים מרכזיים בחברה, ועל כן באמצעותן אבדוק כיצד מוצג תפקיד הגבר בבית ובמשפחה. כלומר, אבדוק האם השוויון המיוחל בין המינים, מחלחל לתא המשפחתי, או שהוא נשאר רק בספר החוקים.