התנהגות צרכנים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
ציון 92
שנת הגשה 2010
מספר מילים 1246

תקציר העבודה

ממ"ן 12- התנהגות צרכנים שאלה 1
-בניית רשת קשרים סמנטיים ליופלה  (הבנויה ממושגים ואסוציאציותׂ):YYY תהליך האחסון במערכת הסמנטית המתאים למוצר זה הוא:
"חלוקת משנה"- רוב התכונות של מוצר זה מתאימות למה שכבר ידוע, אך יש לו גם תכונה ייחודית אחת או יותר, כלומר הוא ייקבע כתת-סוג של אחת מהקטגוריות המוכרות.
במקרה זה כל התוכן ההסכמי, האובייקטיבי משותף לכל קטגוריית היוגורטים- שהם יוגורט, במגוון טעמים (בד"כ) וידידותי לסביבה- יש עוד יוגורטים שהם ידידותיים לסביבה כמו יופלה.
וכל התוכן הספציפי הופך למעשה את המוצר- יופלה  למוצר סובייקטיבי, בעל תכונות נוספות שאין אצל מוצרים אחרים בקטגוריה כמו חסכוני ומשפחתיYYY אריזת 500 גרם שזוהי התכונה המרכזית המבדלת/מייחדת אותו משאר המוצרים בקטגוריה.
החיזוק המוצג בקטע הוא חיזוק קידום חיובי לסירוגין- תוכנית קבועה- מדובר בחיזוק קידום כיוון שמדובר בחיזוק שהוא חיצוני למוצר- מבצע מחירות, הטבות מיוחדות המזרזות את קניית המוצר. " ההטבות המיוחדות ממשיכות עכשיו בכל אולמות התצוגה…" מדובר על קידום לסירוגין-כיוון שבקידום מכירות לא מתאימה שיטת החיזוק המתמיד, כי מתן רצוף של חיזוק-קידום עלול ללמד את הצרכן לראות בו מרכיב אינטגרלי של כל קנייה ובכך לביטול ערכו כמקדם מכירות.בנוסף, לאחר התמסדות חיזוקי-קידום בעסקה קשה להפסיקם.
החיזוק לסירוגין כפי שמוצע בקטע הוא חיזוק חלקי הניתן מדי פעם בפעם מלמד את הצרכן שהקשר בין ההתנהגות לבין החיזוק אינו אוטומטי והשגתו מותנית בביצוע חוזר ונשנה של ההתנהגות. החיזוק החלקי במקרה זה ניתן ע"פ תוכנית קבועה כי כתוב שהיה בעבר גם יריד אופניים ומכוניות שהיו גם מבצעים והנחות ולמי שפספס יש הזדמנות נוספת עד ה- 2/4. כלומר יש הזדמנות חוזרת אבל לפרק זמן מוגבל(כגון סוף עונה)וגם אני מניחה שזה שהמודעה הזו פורסמה איפשהו כדי לידע את הצרכן שיגיע, ולכן לא מדובר באקראי- שהצרכן מגלה רק שהוא בא לקנות מוצר אם יש עליו או אין עליו מבצע ,או שמדובר בהטבה חד-פעמית.בנוסף,קידום חיזוק אקראי ואינו מאפשר לצרכן לתכנן את קניותיו מראש, ולפי הקטע, המשווק קורא לצרכנים לבוא ולקנות בהטבות מיוחדות עד ה-2/4 כלומר לתכנן את קנייתו מראש. החיזוק המזדמן מתאים לפעילות קידום והחיזוק המתמיד מתאים במיוחד לבניית תדמית.