בעיית הנציג

מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 4163

תקציר העבודה

בעיית הנציג ומנגנוני בקרה ופיקוח בחברה תוכן העניינים:
1.      מבוא
2.      הצורך במנגנוני בקרה ופיקוח
3 .      דירקטוריון ווועדת ביקורת כמנגנון פיקוח על ההנהלה הפעילה
4 .      דח"צים והמבקר הפנימי כאורגני פיקוח נוספים בחברות ציבוריות 5.      רואה חשבון המבקר כאורגן חיצוני המבקר את דוחותיה הכספיים של החברה
6 .      אפקטיביות של מנגנוני בקרה ופיקוח בפועל 7.      סיכום ומסקנות
8 .   רשימה ביבליוגרפית
1 .           מבוא
עבודה זו עוסקת במנגנוני בקרה ופיקוח בחברה. העבודה מסבירה את הצורך במנגנונים אלו ומהם המנגנונים הקיימים, מה מהותם ומה תרומתו של כל אחד מהם לבקרה ופיקוח על חברה. בעבודה נבחנת השאלה: האם מנגנוני בקרה והפיקוח הקיימים אפקטיביים מספיק בהתמודדות עם בעיית הנציג? ואם לא אז מה ניתן לעשות עוד בנושא?

2 .           הצורך במנגנוני בקרה ופיקוח פרטים בעלי הון שרוצים בעזרת פעילותם העסקית להגדיל את עושרם ביתר יעילות מאשר תשואה שיוכלו להשיא לבדם מאגדים את פעילותם בצורת תאגיד (לרוב) -חברה. ואכן צירוף משאבים משותפים של בעלי הון מגשים מטרה זו עבורם, היות והתאגדות זו מקטינה לבעלי הון את עליות העסקה, מאפשרת התמחות וניצול יתרון יחסי של כל בעל הון בחברה, מנצלת …

לעוד עבודה בנושא בעיית הנציג לחץ כאן