הצעת עבודת גמר בשיווק, מוניטין מוסד לימודים כמשפיע בשיווק

תקציר העבודה

הקשר בין דימוי מוסד לימודי לבין כמות הנרשמים אליו תוכן עניינים :-
1 .
מבוא עמוד
1 .1. הצגת הארגון
3
1 .2. הצגת הענף
4
1 .3. הבעיה העסקית 5
1 .4. מטרת המחקר
6
1 .5. שאלת המחקר 7
1 .6. דיסציפלינת המחקר
8 2. סקירת ספרות 9
2 .1. פרקי סקירה
3 5
2 .2. סיכום תובנות סקירה(מוביל לרציונל)
3 6
2 .3.מודל המחקר
3 8
2 .4. השערות המחקר
3 8
3 . מתודולוגיה
3 9
3 .1. סוג המחקר
3 9
3 .2.מערך המחקר
4 0
3 .3. הגדרת המשתנים וסיווגם
4 0
3 .4. מדגם ואוכלוסיית מחקר
4 0
3 .5. כלי מחקר
4 1
3 .6.אתיקה מחקרית
4 2
3 .7. הליך מחקר
4 2
3 .8. מגבלות המחקר
4 2
3 .9. נגישות לשדה המחקר ומידע
4 23
3 .10. לוח זמנים משוער
4 3
4 . ביבליוגרפיה
4 4
5. נספחים
4 6
                                                                              מבוא

1 .1    תיאור הארגון הארגון הוא המכללה ללימודי השריעה ומדעי האיסלאם – באקה אלגרבייה. זו מכללה להכשרת עובדי הוראה, שנוסדה בשנת 1989 בעזרת יוזמתו של ראש מועצת הנאמנים, כמכללה שמלמדת דת איסלאם ושפה ערבית.
המכללה זכתה להכרה בשנת
1 991. בשנת 1995 נפתחה בה המגמה למתמטיקה ולמדעי המחשב, ובשנת 1997 נפתחה המגמה לשפה וספרות אנגלית, ובשנת 2000 נפתחה המגמה לחינוך לגיל הרך.
בשנת 2003 קבלה המכללה הכרה מהמועצה להשכלה גבוהה להענקת תואר ראשון בחינוך B.E.D.
מכללת אלקאסמי נוסדה בשנת 1990 במטרה להכשיר מורים ללימודי האסלאם והערבית בתמיכת משרד החינוך ובעידודו; היא הוכרה על-ידי המל"ג. המכללה התפתחה בצורה מואצת בתחומים שונים, ומשמשת מוסד ציבורי לרווחת הציבור והסטודנטים כאחד ולשכלול אמצעי ההוראה והמחקר. היא רואה חשיבות רבה בפעילותה למען החברה והקהילה, אי-לכך נערכה סדרה של פרויקטים יוקרתיים לסיוע חברתי וקהילתי. כעת לומדים במכללה כ- 1300 סטודנטים (כולל משתלמים) מכל הארץ, 92% מהם סטודנטיות במסלולים: גיל רך, יסודי ועל-יסודי, בהתמחויות: לימודי אסלאם, ערבית, מתמטיקה, מחשבים, אנגלית, חינוך מיוחד ומורות גננות שאיפה זו מתבטאת בבחירת סטודנטים בעלי ממוצע ציונים גבוה יחסית, בבחירת סגל אקדמי מוכשר, בבניית תשתיות אקדמיות ופיזיות מתאימות ויוקרתיות למען קיום אווירה אקדמית וחינוכית ובאימוץ נורמות וכלי הוראה חדשניים. במכללה מרכזי לימוד מתקדמים, רמת המחשוב והתקשוב מהגבוהות במוסדות האקדמיים במדינה, ספרייה שהנה המפותחת ביותר במגזר הערבי וכוללת מעל 55.000 כותרים ותשתיות פיזיות המתאימות למוסד אקדמי ראוי). הימצאות המכללה בתוך המגזר הערבי מאפשרת לחלק ניכר מהסטודנטיות לזכות בהשכלה גבוהה; דבר שלא התאפשר קודם לכן. המכללה כמוסד אקדמי ראשון וייחודי בתוך עיר ערבית מהווה תקדים בעל חשיבות רבה. המשפחות, שרובן שמרניות, מאפשרות לבנותיהן ללמוד במכללה שהצליחה לזכות באמון רב של רוב האוכלוסייה במגזר הערבי בישראל. הקניית השכלה גבוהה לאישה הערבייה יכולה לבשר על תהליך שינוי חברתי ועל צמצום פערים בין שני המגזרים: הערבי והיהודי. מכללת אלקאסמי שהתחילה כמוסד דתי שיוסד על ידי אלטריקה אלח'לואתיה אלקאסמי, מהווה היום מודל לשינוי פני החברה הערבית. היא הפכה למוסד אותנטי המקבל לגיטימציה מהחברה הערבית המתאפיינת כחברה מסורתית, דתית ומתפתחת הנמצאת באינטראקציה מתמדת עם החברה היהודית שמתאפיינת כחברה מודרנית. מודל אחר ספק, אם יכול היה להצליח. יש כיום במגזר הערבי תנופה רבה בפיתוח מוסדות להשכלה ברמה גבוהה; האפשרות החופשית להשיג מידע ממקורות שונים עם אופציות רחבות מאוד פרוש כיום בפני כול, ועל הארגונים השונים השואפים להניע תלמידים ללמוד במוסדותיהם מוטלת המשימה לבנות אסטרטגיה תחרותית, שתעניק יתרון יחסי בנושא ייחודי, בין אם הוא במערך תחומי הפעולה או בשיטות הביצוע לכל תהליכי מתן השרות השונים, כמו שיטות ההוראה, שיטות מתן שרות ומענה ללקוחות ברמת האנשים המועסקים באותו ארגון. כפועל יוצא מהתפתחותם של המוסדות להשכלה גבוהה, מנסים הארגונים לתת לקהל הצרכנים וקהל היעד שלהם מענה באמצעות שרות כולל לכל שאלה שרק עולה בראשו של מחפש השרות. בעקבות זאת חיפשו בארגון הנחקר תכנון מלא של אסטרטגיה עסקית וארגונית, שתממש להם את היעדים להיות המובילים בענף; לדוגמה, הם נקטו בצעדים אמיצים לפתיחת חוגים מיוחדים מאוד במגזר הערבי, כמו לימודים אקדמיים לדת האיסלאם והשריעה, להלכה האסלאמית וכן חוגי משנה רבים המבוקשים במידה גבוהה כגון: מחשבים, מתמטיקה, שפה ערבית, שפה עברית, חינוך לגיל הרך, חינוך מיוחד , חינוך בלתי פורמלי, שפה אנגלית ועוד. בנוסף יש במוסד מרכזי השתלמויות למורים ומרכז הכשרה לאנשי דת אקדמיים, שמאפשרים צורות חשיבה ופעולה לקראת שינוי במצב החברתי הנתון והנגזר מהמצב הפוליטי המדאיג, בד בבד עם שינוי פרדיגמות ודעות קדומות ברמת החברה הישראלית הכללית, ובענייני  אמון הדדי  במסגרות של דו קיום וכו'.
אנחנו נמצאים בנקודת זמן רגישה מאוד, שצמאה  לנקודות מחשבה חדשות וברורות לסיוע בשינוי המצב החברתי. מתוך אמונה בתהליך, שתוצאותיו לא ייראו  בין לילה, יזמתי חקירה של הבעיות הארגוניות השורשיות ושל הגורמים המרכזיים המשפיעים על רמת התקדמותו של הארגון, כדי לבצע תהליך שינוי ארגוני, שיוביל להשגת יעדי הארגון הספציפי בו אני מועסק בתפקיד מנהל שיווק, פרסום ויחסי ציבור.
עבודה זו תעסוק מחד גיסא, בקשר בין דימוי מוסד לימודי לבין כמות נרשמים