הצעה לתזה בניהול ומנהיגות בחינוך

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 9883
מספר מקורות 158

תקציר העבודה

המחקר הנוכחי מתמקד בדמותו של מנהל בית-הספר בתקופה של מהפכת המידע, המתאפיינת בשינויים משמעותיים החלים בסביבה החינוכית, החברתית והתרבותית של בית-הספר. המטרה היא לבחון את תהליכי התקרבות לתקשוב של המנהל, את השימושים שהוא עושה בכלי התקשוב לצורכי ניהול, ואת השפעתם על יצירת תרבות ארגונית מבוססת תקשוב בבית-הספר.
מנהל בית-הספר ניצב בצומת השפעה מרכזי, כמוביל השינוי העיקרי בארגון (Fullan, 1991,
1 992; 1993; 1996; 1998; 2001; Hargreaves ,& Fullan,
1 998 סרג'יובאני, 2002 א, (2002הוא המנהיג והמעצב של התרבות הארגונית בבית-ספרו.
במחקרים שערכו גור (Gurr,
1 996, 1997b, 2000, 2001) וקוזאק גור ושילר(Cusack, Gurr, & Schiller, 1999) נמצא כי מנהלים שאימצו תהליכי תקשוב בעבודתם לא הפחיתו את העומס היומיומי המוטל עליהם, אך עבודתם השתנתה במהותה תוכן עניינים
מבוא
שינוי עידן המידע התרבות הדיגיטלית – התרבות המתוקשבת אוריינות תקשוב מנהל בית ספר ואוריינות בעידן תקשוב מנהל בית ספר כמנהיג או מנהל מנהל בית ספר כמחולל שינוי בבית ספר עמדות מנהל בית ספר כלפי תקשוב סיכום ביבליוגרפיה