ניתוח BCG - רמי לוי שיווק השקמה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 675

תקציר העבודה

ניתוח BCG  – רמי לוי שיווק השקמה.
כוכבים סל המוצרים תחת הקריטריון הינו מוצרי "המותג". מוצרים אלו הינם סל מוצרים המשווקים בלעדית בחנויות הרשת, מוצרים אלו הינם מוצרים המתחרים במוצרים של ענקיות המזון כדוגמאות אוסם ושטראוס , חברות מוצרי הניקוי והטואלטיקה המובילות וכיו"ב, המוצרים הללו הינם מעין "חיקוי" מוצרים קיימים אשר נחשבים בד"כ למותגים מובילים. "המותג" הינו מוצר בעל רמת רווחיות גבוהה וכלי לניצול אפקטיבי לשטחי המדף של הרשת. זהו מוצר הנמכר באופן בלעדי בסניפי הרשת, והוא עשוי ליצור בעבורה נאמנות מצד הלקוחות. מבחינת הצרכן, יתרונו היחיד של "המותג" טמון במחירו האטרקטיבי, המתאפשר הודות לחיסכון העצום של "היצרן", כלומר הרשת, בעלויות פיתוח, מיתוג, פרסום ועוד. אמנם לעתים מדובר בפערים המסתכמים בעשרות אגורות בלבד, אלא שהמשמעות בסל קניות שלם היא חיסכון משמעותי. הצרכן הנבון שיהיה מוכן לוותר על המותג המוכר, עשוי לזכות במוצר איכותי במחיר משתלם. יתרון נוסף של מוצר זה הינו חוסר התלות בספק ואפשרות להורדה של מוצרים לא פופולאריים וכיו"ב מהמדפים מבלי לגרור עימותים עם ספקים על כל המשתמע מכך.לאור האמור לעיל אסטרטגיה שיווקית מומלצת של מוצר זה הינה הקצאת משאבים מתאימים ושיווק נכון של "המותג" , מה שעשוי להביא את הרשת להגדלה משמעותית של נתח המכירות וכתוצאה מכך של אחוזי הרווח.