ג'נוסייד אוניברסטה הפתוחה סמסטר ב

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1645
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

ג'נוסייד ורצח עם – מטלת מנחה מס'
1 2

1 .      מה היתה שיטת המילת באימפריה העות'מאנית?  מה ההבדל בינה ובין הופעתה של קהילה לאומית ארמנית החל מסוף המאה התשע עשרה?     האימפריה העות'מאנית נחשבה לאחת הכוחות הפוליטיים העיקריים בעולם מהמאה ה-משפטים עד לשנותיה הראשונות של המאה ה- 20 (לאחר מלחמת העולם השנייה התפרקה האימפריה באופן סופי). חשיבותה הפוליטית של האימפריה הייתה בעיקר בשל השטח הגיאוגרפי העצום שתחת חסותה (השתרעה מדרום-מזרח אירופה עד לצפון אפריקה וחצי האי ערב).
ולאורך השנים היוותה איום מתמיד על מדינות אירופה.

2 .      האם היתה מעורבות גרמנית בתכנונו וארגונו של הג'נוסייד הארמני? הציגו את התיאוריה שהעלו חוקרים בנושא זה.    לפני הדיון על מעורבותה של גרמניה במקרה רצח העם הארמני יש ללמוד ולהבין את טיב הקשר בין המעצמות והאינטרסים השונים לברית בניהן.
גרמניה הייתה אחת מן המעצמות האירופאיות היחידות שלא השתלטה על שטחיה של האימפריה העות'מאנית ואף עזרה לה להתחזק. החל משנות ה- 80 של המאה ה-19 גרמניה טיפחה קשרים כלכלים עם תורכיה.
הם אימנו את הצבא העותומאני ודאגו לחמשו. בנקים גרמנים וחברות ספנות קשרו קשרים כלכלים.
הקיסר הגרמני ביקר בתורכיה פעמיים (1898, 1899). ובתמורה לאלה הגרמנים מצדם קיבלו זיכיונות לחיפוש נפט בשטחיה של האימפריה העות'מאנית . שיאו של שיתוף הפעולה בין השתיים היה בהקמת מסילת ברזל ברלין – בגדאד. חלקה של גרמניה בכל הנוגע להשמדת הארמנים לא הובהר דיו עד השנים האחרונות . גרמניה הייתה בעלת ברית צבאית של טורקיה. גרמניה חימשה את הצבא הטורקי, הדריכה אותו ופיקדה עליו בדרגות הגבוהות ביותר. מפקדי הצבא הגרמני וחיילים גרמנים בלא ספק ידעו, ראו, ויש הטוענים אף השתתפו  לפחות בעקיפין , במעשי הרצח .