אפקטיביות של פרסום מבוסס באנרים בקרב בני נוער- מעל 90!!!

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 5892
מספר מקורות 24

תקציר העבודה

סמינריון בקורס: ניהול הפרסום (10344)      נושא:
אפקטיביות של פרסום מבוסס באנרים באינטרנט תאריך אחרון להגשה: 29.11.2011
תוכן עניינים
מבוא. 2
סקירת ספרות.. 3
פרסום מבוסס באנרים באינטרנט.. 3
גורמים המשפיעים על אפקטיביות של פרסום באינטרנט.. 6
בני נוער כצרכני אינטרנט.. 7
השערות מחקר. 8
מתודולוגיה.. 10 ממצאי המחקר. 10 סיכום ומסקנות.. 16
מגבלות המחקר. 17
נספחים.. 18
ביבליוגרפיה.. 21
מבוא
גיל יכול להוות משתנה המשפיע על אפקטיביות פרסום מבוסס באנרים, כיון שאנשים צעירים מבלים חלק גדול מחייהם ברשת ובתרבות הגלובלית יותר מאשר מבוגרים (Möller & Eisend, 2010). כוח הקניה של בני הנוער הביא בישראל לצמיחת חברות כמו   " teenk"  אשר מתמחות ביעוץ לשיווק לבני הנוער ומנתחות את הרגלי הקניה, הצרכים ודרכי ההשפעה עליהם. הנוער של היום זה לא הנוער של פעם. יש להם יותר כסף, הם קונים יותר, מתלבשים יותר, מבלים יותר ומדברים יותר בסלולרי. חברות מסחריות רבות זיהו את הפוטנציאל הגלום בקבוצת הצרכנים המובחנת הזו, ומנסות לשווק להם מוצרים מיוחדים, או למצוא דרכים מיוחדות לשווק להם מוצרים קיימים  (הורוביץ, 2006).
לכן יש חשיבות במחקר שיבחן את סוג הפרסום שישפיע עליהם בצורה הטובה ביותר כך שהמפרסמים ידעו כיצד יש לתכנן בצורה טובה ואפקטיבית יותר את המדיה כאשר פונים לקהל בני הנוער עבודת המחקר עוסקת בשאלת האפקטיביות של פרסום מבוסס באנרים באינטרנט, אפקטיביות הנמדדת בזיכרון, בעמדה כלפי סוגי מודעות באנר ובהתנהגות הצרכנים שנבחנה לאחר חשיפה אליהם בפעולה כמו "הקלקה", השארת פרטים או רכישה. במחקר זה בדקתי האם קיים הבדל ברמת האפקטיביות בין שתי קבוצות מחקר, בני נוער (נערים ונערות בגילאים 13-18) ובוגרים (נשים וגברים בגילאים
5 -35).
את שאלת המחקר בדקתי אמפירית ע"י שאלון שהופץ במייל לגולשים בגילאים המתאימים לקבוצות המחקר שלי. השאלון נשלח בתפוצת אי-מייל ויראלי למשתתפים עם משימה שעליהם לבצע על מנת שייחשפו לבאנרים בזמן גלישה באינטרנט, מי מהם שבחר לשתף פעולה ענה על השאלון והחזיר לי אותו במייל. התוצאות העיקריות של מחקר זה אינם מאששים את השערתי לגבי אפקטיביות פרסום מבוסס באנרים. לא מצאתי כי לבני נוער עמדה חיובית יותר מהבוגרים כלפי סוגי הבאנרים השונים, כמו כן לא מצאתי הבדל משמעותי בבדיקה של זיכרון תוכן או מיקום הבאנרים בזמן הגלישה, בקבוצת הבוגרים זכרו 20.93% לעומת 13.33% לפי מבחן פישר אין מובהקות לתוצאה זו.
כמו כן במבחן של כוונה לפעולה ממוצע התוצאות הראו כי אין קשר בין גיל לבין נכונות לפעולה ולכן לא ניתן לומר שהכוונה לפעולה אצל בני נוער הינה חזקה יותר מקבוצת הבוגרים. בקבוצת הבוגרים 22.73% משאירים פרטים במודעות פרסום של באנרים לעומת
6 .67% מבני נוער, 13.64% מהבוגרים         ו 16.67% מבני הנוער רוכשים בעקבות באנרים, ו
5 % מהבוגרים ענו כי הם נוהגים להקליק על באנרים לעומת 36.67% מבני הנוער.