תכנון ופיתוח ויישום תוכנית לימודים 10106 "ציון 95"

תקציר העבודה

ממ"ן 13
שאלה 1 :
א . מורה אוטונומי לפי המאמר : הוא המורה המכיר את תכנית הלימודים ואת תפיסתה הרעיונית , יכול להסתמך עליה בבוא לבחור חומרי למידה מתוך החומרים הקיימים .
החומרים הקיימים משרתת אותו בעת שהוא מכין את שיעוריו וקובע את מטרתם , המורה האוטונומי , מעריך את הישגי תלמידיו לאור המטרות שהציב .
הוא מורה היכול לגבש דרכי הוראה המתאימות לסגנון עבודתו ולסגנונות הלמידה של תלמידיו , וככה הוא מגביר יעילות ההוראה .
המורה האוטונומי , יש לו בסיס לחשוב חשיבה אלטרנטיבית , לשנות מן הנקודות שקבעה התכנית , לגלות צד אחר , יצירתי … הוא מורה צרכן נבון , הוא מורה יצירתי .
הוא מורה מכיר עקרונות תכנית הלימודים , מבין מהות המקצוע , מבין ייחודו של המקצוע , שולט במסגרת התכנית והנושאים שהתכנית מציעה .
כיצד הוא יכול לבטא אוטונומיה זו ?
הוא יורד לרמת תפקוד הילד , לדוגמה , ילד בגיל שמונה שנים יעביר לו את החומר בשיטה יוצרת למשל, לעשות לו משחקים בתחום הנלמד שבדרכם יעביר החומר והילד יבין אותו ככל האפשר במהירות האפשרית ולמצוא  כל מיני שיטות המותאמות ביותר כדי ….