קורס מבוא לתקשורת המונים 10408
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | תקשורת |
קורס | מבוא ללימודי תקשורת |
מילות מפתח | גישת הקונפליקט, גישת הקונצנזוס, מאפייני תקשורת המונים, מודלים תקשורתיים |
שנת הגשה | 2011 |
מספר מילים | 1879 |
תקציר העבודה
ממ"ן
1 1 קורס 10408 מבוא לתקשורת המונים – פרקים 3-4 סמסטר א' 2012
"תקשורת המונים", הוא מושג חדש יחסית שהתפתח במהלך המאה ה-20, עם הפיכתו של העיתון לנגיש לכל, וצימאון ההמונים לחדשות על הקורה ברמה היישובית, הארצית והבינלאומית. בתחילת הדרך מחקר תקשורת ההמונים נתלה בשלושה מדדים עיקריים:
1. כוחה של התקשורת לסחוף אחריה קהל יעד רחב (המונים) אשר בתחילת הדרך נחשב כה עצום עד כי ביכולתה "להפוך ציבור לעדר", כלומר למכונה אנושית אשר חושבת כגוף אחד.
2 . מידת האינטגרציה או הבידול החברתי שהיא מיצרת – כאן צמחו שתי גישות האחת אופטימית והשניה פסימית – הגישה האופטימית טענה כי תקשורת ההמונים הפכה למדורת השבט החדשה אבל כיום השבט מורכב לא מכפר אלא מאזורים גיאוגרפיים נרחבים ברמה לאומית ואפילו בינלאומית. ואילו הגישה הפסימית טענה כי תקשורת ההמונים דווקא יצרה ניכור בין אנשים, אשר לא נזקקו עוד להתחכך עם שכניהם על מנת לקבל אינפורמציה, אלא יכלו לקבלה בפרטיות ביתם.
תרומת התקשורת לנהורות או שמא לבערות גם כאן ניתן למצוא שתי גישות האחת אופטימית הטוענת כי תקשורת ההמונים מעניקה גישה לכמות מידע גדולה ומאפשרת