סמינריון עיצוב סביבת השירות -! - השפעת רמת ההכנסה והרושם הרצוי של יוקרתיות על סגנון הלבוש המועדף וההבדל במניעי הקנייה בין המגדרים

תקציר העבודה

תקציר    סגנון הלבוש הפך בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מחיינו. הוא משפיע ומושפע על גורמים רבים. סגנון הלבוש משתלב במהלך הקריירה שלנו כמו גם בחיים האישיים שלנו. חלק בלתי נפרד מסגנון הלבוש הוא אקט הקנייה והמניעים שלנו לקנייה. אם כך, האם הרושם אותו אנחנו מנסים ליצור משפיע על סגנון הלבוש? או שמה רמת ההכנסה היא זו שמשפיעה על סגנון הלבוש שלנו?
   במחקר זה ננסה לעמוד על ההבדלים בין גברים לנשים במניעים שלהם לקנייה, נבדוק את ההשפעה של הרושם הרצוי של יוקרתיות על סגנון הלבוש וננסה להבחין האם יש קשר בין סגנון הלבוש המועדף לבין רמת ההכנסה.
   המחקר בוצע בצורת שאלון ניסוי, מנה 624 משתתפים, אשר חולקו ל-2 קבוצות (גברים ונשים). השאלונים עצמם היו זהים למעט 2 פרמטרים שהיו שונים בכל שאלון שהם מין הנבדק וההיבט העסקי שעליו השאלון מדבר (בילוי במסעדה, פגישה עם יועץ, חנות למוצרי חשמל, חנות אופנה, בילוי בקניון וסופרמרקט)    השערות המחקר הן שבקרב נשים המניעים לקנייה יהיו נהנתנים יותר, שככל שהרושם הרצוי של יוקרתיות שאני מעוניין ליצור יהיה גבוה יותר כך גם רמת סגנון הלבוש תהיה גבוהה יותר ושככל שרמת ההכנסה תהיה גבוהה יותר כך סגנון הלבוש יהיה ברמת גבוהה יותר.
   לאחר בחינת הנתונים נמצא כי ההשערה שבקרב נשים המניעים לקנייה היו נהנתנים יותר אוששה. ההשערה כי הרושם הרצוי של יוקרתיות משפיע על רמת סגנון הלבוש גם היא אוששה. בהשערת המחקר השלישית נמצא קשר מובהק לרמת ההכנסה בסגנונות לבוש פשוט וססגוני.
תוכן עניינים
תקציר   –…   3
מבוא וסקירת ספרות   –   4-7
מודל המחקר   …   8
השיטה   -.   9-12
תוצאות   –   13-16
דיון ומסקנות   –.   17-18
ביבליוגרפיה   .   19
נספחים   ..   20-23