מדיניות עיסקית - ניתוח חברת HOT עפ"י מודלים : PEST, חמשת הכוחות של פורטר, ניתוח מתחרים, ניתוח פנימי של החברה - עבודה ברמה גבוהה!

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
ציון 92
שנת הגשה 2011
מספר מילים 3261
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא 3
ניתוח P.E.S.T –…4-5
מודל חמשת הכוחות של פורטר -..6-7
ניתוח מתחרים 8-9
ניתוח פנימי של החברה –…10-11
מסקנות והמלצות –..12
ביבליוגרפיה -13
מבוא
HOT, חברת התקשורת המובילה בישראל, מציעה ללקוחותיה את מגוון שירותי התקשורת הרחב והעשיר ביותר, הכולל טלוויזיה רב-ערוצית, תשתית אינטרנט מהיר ושירותי טלפון קווי. HOT מאפשרת ללקוחותיה ליהנות ממבחר שירותים מתקדמים, ובכלל זה: תשתית האינטרנט המהיר בישראל, חווית צפייה מתקדמת הכוללת מוצרים חדשניים כגון  Start Over,שידורי HD וVOD וזאת במחיר המשתלם בישראל. 1.3 מיליון משקי בית בישראל בוחרים מדי שנה ליהנות משירותי התקשורת המתקדמים של HOT .
HOT הינה היחידה בישראל המציעה את חבילת הטריפל – כל פתרונות התקשורת לבית בחבילה אחת: טלוויזיה רב-ערוצית, אינטרנט מהיר ושירותי טלפון קווי. לקוחות המנויים על חבילת הטריפל נהנים מכל השירותים תחת קורת גג אחת, המבטיחה נוחות, שירות יעיל ומחיר הנמוך בעשרות אחוזים מהצעות המתחרים בשוק.
חברת HOT הינה ארגון צעיר וחיוני הודות לאוכלוסיית עובדיה המגוונת. חברת HOT מעסיקה במישרין למעלה מ-5,500 עובדים בכל רחבי הארץ, וכ-2,000 עובדים בעקיפין. עובדי חברת HOT הינם נכס מהותי, ותשומת לב רבה ניתנת לרווחת העובדים, לסביבת עבודתם ולהעשרתם. משרדי החברה פרוסים בכל הארץ כאשר שלושת המוקדים העיקריים ממוקמים בנשר, יקום (הנהלת החברה, סמנכ"לים + מנכ"ל) ובאר שבע.
בעלי המניות בחברה הם : פטריק דרהי (64.69%), מוניטין אחזקות (2.9%), נכסי פישמן (3.57), החזקת הציבור (28.84).
ב-Q3 של 2011 דיווחה החברה על רווח גולמי של
5 6 מש"ח עלייה של כ-8% מהתקופה המקבילה אשתקד. כמות מנויי הטלוויזיה 890 אלף (ללא שינוי),מנויי אינטרנט 764 אלף (גידול של כ-5000 מנויים), מנויי טלפון 630 אלף (גידול של כ-4000 מנויים).
החברה מחזיקה בנתח שוק של כ-60% בטלוויזיה, כ-40% באינטרנט וכ-20% בטלפוניה.
תוצאות החברה מבטאות עליה על מסלול יציב ועקבי של צמיחה ושיפור בביצועים העסקיים. במקביל, החברה נמצאת בעיצומו של תהליך מאסיבי לשדרוג התשתיות הנייחות וכן להקמה ולפריסה של רשת סלולארית חדשה.
בראייה קדימה נראה כי הנהלתה המגובשת והמקצועית של הקבוצה, בניהולו של הרצל עוזר, תמשיך ליישם בהצלחה אסטרטגיה עסקית מושכלת לנוכח אתגרי השוק. ותמשיך להביא את החברה לרווחים לאחר שנים של הפסדים.