סמינריון בנושא ייצוג תפקודן של נשים בקולנוע הישראלי
מוסד לימוד | מכללת סמינר הקיבוצים |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | קולנוע ותאטרון |
מילות מפתח | ייצוג נשים בישראל, קולנוע |
שנת הגשה | 2012 |
מספר מילים | 9644 |
מספר מקורות | 16 |
תקציר העבודה
תוכן עניינים
מבוא –עמודים
4 -7
1 תולדות הקולנוע הישראלי: דגמים וייצוגים –…עמודים 8-משפטים
2 הקולנוע הלאומי: הם היו עשרה –..עמודים
1 6-18
3 הקולנוע האישי: שלושה ימים וילד -…עמודים
1 9-22
4 הקולנוע של הזר והחריג: עתליה –..עמודים
2 3-26
דיון -…עמודים
2 7-29
ביבליוגרפיה –.עמודים
3 0-31
"מכלול החוקים והיסודות המכתיב את ייצור הטקסטים" (גרץ, 1993, עמ' 8). מדובר אפוא באמצעים המהווים צירוף של יסודות וחוקי ארגון קיימים. אם כן, הדגם הוא אוסף של יסודות וחוקי ארגון המתממשים באמצעים. בהקשר הקולנועי, האמצעים כוללים בין היתר את זויות הצילום, התסריט, הליהוק, ואת הבחירות האומנתיות של יוצרי הסרט המשקפים חלקים מסוים של החברה ומכוונים לטעמה משיקולים שונים. על כן, גרץ טוענת שקיים קשר הדוק בין האמצעים המקובלים לבין הקבוצות השליטות בחברה: אמצעי מקובל הוא כזה שהקבוצות השליטות אימצו בניגוד לאמצעי לא-מקובל שאותה הן בחרו לדחות. בהתאם לתזה של גרץ, היצירה הקולנועית תשקף את בחירתן של הקבוצות השליטות, ובתוך כך, את בחירתו של המין השולט: קבוצת הגברים.