ג'נוסייד

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 90
שנת הגשה 2011
מספר מילים 813
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

עם היחלשותה של האימפריה העות'מאנית באירופה החלו להתעורר קולות של לאומיות.                     הלאומיות היא אידאולוגיה שגורסת כי יש להקים מסגרת מדינית- פוליטית אוטונומית של קבוצה המגדירה את עצמה כלאום. הלאומיות מבקשת לאחד את בני הלאום תחת שלטון עצמי וכך יוכל העם לממש את יחודו לעצב את אופיו ועתידו. בעשורים האחרונים של המאה ה-19 חלה התעוררות לאומית בעיקר בחלקים האירופיים הנוצרים של האימפריה, בעידוד המעצמות האירופיות, וגרמה לקשיים, מלחמות והפסד שטחים לאמפריה.מה שגרם לכך שהשלטונות הגיבו ביד קשה למשל, בבולגריה ביצעו הטורקים טבח רחב היקף ורצחו כ-משפטים000 בולגרים.      אחת הסיבות המרכזיות לבעית הארמנית היא היתעוררות לאומית ארמנית במחצית השניה של המאה ה-19. החלה להתעורר אלימות בין הטורקים והארמנים. הג'נוסייד בא כ"פתרון" לבעיה הארמנית.
ארמניה ההיסטורית נחלקה בין רוסיה, פרס וטורקיה, ברוסיה זכו הארמנים לשגשוג.
באיסטנבול גם כן, הם שלטו במסחר וכלכלה, הייתה אליטה ארמנית ענפה. המיעוטים בשטחי האימפריה החלו להזדהות עם לאומיות (תנועות לאומניות היו פופולאריות במאה ה-19).
כתוצאה מכל אלו נוצרה מתיחות בין הנוצרים, הטורקים, הכורדים והמוסלמים. החלו גילויים אנטי- ארמניים. הבעיה הייתה יותר לאומית ופחות דתית ציון: 90