ג'נוסייד ורצח עם אופ אביב 2012

תקציר העבודה

כיצד פעילותו של האדם הלבן במרכז ודרום אמריקה "סייעה" למגפות להרוג את רוב האוכלוסיות האינדיאניות המקומיות?    פעילותו של האדם הלבן במרכז ובדרום אמריקה במאות ה-16 וה-17 הייתה הרסנית כלפי האוכלוסייה האינדיאנית המקומית, וגרמה לכך שהמגפות שהביא עמו לאזור – שנגדן לא היו הילידים מחוסנים – המיתו את רוב האוכלוסייה. ההערכות מדברות על כך שבמרכז ובדרום אמריקה חיו כ-50-40 מיליון איש טרם הכיבוש הספרדי, ומהם נותרו כמחצית לאחר הכיבוש, הטרנספר והמגפות.
מה היו מלחמות המישורים? האם ניתן לראותן כג'נוסייד מכוון באינדיאנים? הציגו נימוקים לחיוב ולשלילה.     "מלחמות המישורים" היו מלחמות שהתנהלו לאחר סיום מלחמת האזרחים של ארצות הברית – מאמצע שנות ה-60 ועד סוף שנות ה-70 של המאה ה-19, בין ארצות הברית לבין האינדיאנים ילידי היבשת באזורי המישורים הגדולים של צפון אמריקה. "המישורים הגדולים" הוא חבל ארץ עצום, המשתרע ממערב לנהר המיסיסיפי עד להרי הרוקי.
השבטים ששכנו באזורים אלה היו סיו-דקוטה, אראפאהו, שייאן, קיואה וקומנצ'ה. במלחמות אלה הושמדה, למעשה, כמעט כל האוכלוסייה האינדיאנית – מ-10 מליון אינדיאנים שחיו ברחבי צפון היבשת עם הגעת האנגלים לשם לראשונה, נותרו
5 0 אלף בלבד בשנת 1900.
**ללא מקורות