מבוא לתקשורת המונים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
ציון 100
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1062

תקציר העבודה

מטלת מנחה  13  מבוא
לתקשורת המונים שאלה
1 א.      ההשלכות המדאיגות שעלולות לנבוע משליטה ריכוזית בתקשורת ההמונים הם:
1 .      אובדן המגוון- שיש אחידות בתכנים,  שיש רק ראליטי, הגברת הריכוזיות בתקשורת מגבילה את מספר התכנים שישנם פחות ארגוני תקשורת שמיצריים תכנים 
2 .      מחירים גבוהה יותר –הגברת הריכוזיות מורידה את רמת ההתחרויות ולכן המחירים שקהל יאלץ לשלם עבור תוצרי תקשורת יהיו גבוהים יותר מאשר במצב של פחות ריכוזיות  
3 .      שיקולים כלכלים -משפיעים על התוכן, והקהל הופך להיות מוצר מסחרי שמשווק למפרסמים
4 .      נגישות מוגבלת לתקשורת – הריכוזיות מפחיתה את האפשרות של קולות שונים להישמע  בתקשורת במיוחד אם הם לא מתאימים לאינטרס של בעלי התקשרות 5.      נוצר מצב של קידום של אינטרסים של אותם בעלים על התקשורת וישנה העדפה רק לתוכן מסחרי שמוכר
6 .      אין התייחסות לכלל השכבות שבאוכלוסייה רק בעלי הממון יקבלו במה 7.      אין ביקרות על אותם הבעלים
8 .      בגלל שהבעלים נמצאים  ביחסים טובים עם הפוליטיקאים  הם לא תמיד יבקרו את הממשל 9.      בעלות צולבת- מצב שבו ארגון אחד מחזיק בכמה ארגוני תקשורת. לריכוזיות בתחום התקשורת יכולה להיות השפעה על התכנים שמקבל הקהל מצד דעות ומצד גופים שלא יצליחו לקבל ביטוי באמצעי תקשורת הרגלים