עבודה סמינריונית - מתודולוגיה של סקרים

תקציר העבודה

תוכן עניינים

1 .        מבוא. 2
2 .        שיטת איסוף הנתונים.. 3
3 .        נושאים רגישים בסקרים.. 11
3 .1       סוגי הסקרים ושאלות רגישות. 13
4          היענות לסקרים.. 16
5.        משתנים דמוגרפיים המשפיעים על ההיענות לסקרים.. 27
6 .        דיון 30 7.        ביבליוגרפיה. 35

1 .       מבוא
עבודה זו עוסקת בקשר שבין מידת ההיענות לשיטת איסוף הנתונים כאשר נושא הסקר רגיש. קיימים מגוון טכניקות בהם משתמשים בסקרים כמו; סקר טלפוני בו קול אנושי שואל את השאלות, סקר טלפוני בו תיבת דואר קולית שואלת את השאלות, סקר דואר, סקרים פנים אל פנים וסקרים באינטרט. בשנים האחרונות, מאז שהאינטרנט, הפך לכלי דומיננטי, מרבית המחקרים, עוסקים בעיקר בסקרים באינטרנט והשוואתם לסקרים בכלים המסורתיים.
עם הגידול בשימוש באינטרנט, גדל גם השימוש בסקרים באינטרנט. ארגונים רבים מפרסמים סקרים, ארגונים משתמשים בסקרים לקבלת משוב מהלקוחות (Horowitz,
2 004; Venice, 2006; Weiss, 2004 בתוך (Healey, 2007 וגם מחקרים הבינו את חשיבות השילוב של הסקרים ברשת Kaplowitz, Hadlock, & Levine, 2004; Tourkin, Cox, Parmer, & Zukerberg,
2 005
בתוך (Healey, 2007.
בהתחשב במהירות מילוי הסקר, העלויות, מדדי ההתנהגות – לסקרים באינטרנט יש יתרונות רבים בהשוואה לסקרים הנערכים בדרך אחרת, אולם עדיין אין ממצאים אמפיריים למספר הביטים של הסקרים באינטרנט (Healey, 2007).
עבודה זו, תעסוק במגוון סקרים (טלפון, סקרי דואר ואינטרנט) והקשר למידת ההיענות ולרגישות השאלות.
 משתני המחקר:
משתנה תלוי -מידת ההיענות משתנה בלתי תלוי – שיטת איסוף הנתונים השערת המחקר:
בשיטת איסוף הנתונים המבטיחות אנונימיות נקבל שיעורי השבה גבוהים יותר מאשר שיטות שלא מבטיחות אנונימיות.