מערך משאבי-אנוש וזיקתו לנושא ניהול שינוים ארגוניים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 4922
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

נושא:
מערך משאבי-אנוש וזיקתו לנושא ניהול שינוים ארגוניים.
תאריך:
20.6.11
מגישים:

2 . המטרה והרציונל בבחירת הנושא בחרנו בנושא מערך משאבי-אנוש וזיקתו לנושא ניהול שינוים ארגוניים משום שזה נושא בוער בתחום משאבי אנוש ומעסיק מנהלי משאבי אנוש רבות, כמו גם חוקרי בתחום משאבי אנוש.
השינויים שמתרחשים בעולם ומחייבים את החברות להשתנות גם הן נהיים קצובים יותר וקיצוניים יותר, חברה שלא תדע להשתנות תישאר מאחור, בקורס אנו למדים כי יש לרתום את המשאב האנושי לתהליך, אחרת התהליך לא יצלח.
למרות שתהליך השינוי הוא תהליך קריטי בכל חברה אין להפחית בחשיבות ההכנה ובחירת האסטרטגיה לביצוע השינוי.
אין ספק שמשאבי אנוש מהווים חלק אינטגרלי וקריטי בהצלחה של תהליך השינוי בכל חברה, נושא זה מעניין אותנו מאחר והוא מתרחש בכל מקום עבודה בשלב זה או אחר, זה יכול להיות שינוי חיצוני- שהחברה נדחקת לבצע או שינוי פנימי- שהחברה יוזמת בעצמה.
אנו בחרנו לבצע את העבודה על חברת מוצרי החלב 'טרה', החברה שבה צחי חיט עובד כרגע ומשמש כאחד ממובילי תהליך השינוי המהותי שהיא עוברת.
טרה כרגע מבצעת מעבר של המפעל מהמרכז לדרום, תהליך מורכב מאוד שמשפיע על כל האספקטים הכלכליים, הניהוליים והמשאב האנושי בחברה.
אנו רצינו לבדוק איך באה לביטוי התרומה של משאבי האנוש להצלחת התהליך ולהכנת ורתימת האנשים לתהליך בכדי שהתהליך יעבור בהצלחה ובצורה החלקה ככל האפשר.
המטרה באיסוף החומר הייתה בכדי לגבש איזושהי הבנה לגבי איך מבצעים זאת בפועל ומה תפקיד משאבי אנוש בתהליך וכיצד הוא נתפס על ידי פונקציות אחרות בחברה, ומה הם הגורמים שעלולים להכשיל את המהלך וכיצד משאבי אנוש יכולים לצפות או למנוע אותם.
כמו כן השאלונים אמורים לתת מבט רוחבי על הגישה של הדרגים השונים בחברה לביצוע השינוי.
המאמרים אשר עוסקים בשינוי בארגון ,כיצד לבצע אותו נכון ומה הן הטעויות הנפוצות שחברות עושות נתנו זווית נוספת להבנת התהליך והמתרחש מאחורי הקלעים.
בהכשרתנו איננו אנשי משאבי אנוש אך ברצוננו להבין לעומק כיצד משאבי האנוש עובדים , וכיצד אנו יכולים לתרום לתהליך ולהקל על אנשינו את השינוי הצפוי, להבנתנו ככל שנשתף פעולה ונבין אחד את משנתו של השני יוקל לנו ולעובדינו- המשאב האנושי היקר מפז.
ואם בעבר הושם דגם על תהליך השינוי בלבד, היום מבינים כי יש לשים דגש לא רק על התהליך אלא גם על המשאב אנושי כמו גם על התרבות הארגונית. (מצ"ב תרשים המשלב בסינרגיה את הגורמים המוזכרים לעיל).