עבודת סיום קורס אפליה מטעמי גיל – מתהליך הקבלה לעבודה ועד לפרישה

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 2777
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

אפליה מטעמי גיל – מתהליך הקבלה לעבודה ועד לפרישה ראשי פרקים:
מבוא סקירה בנושא אפליה מטעמי גיל חקיקה ואיסור אפליה מטעמי גיל התייחסות לנושא הגיל בעבר לעומת ההווה האם קיימת אפליה באוכלוסייה המבוגרת בשוק העבודה?
אמות מידה לאבחנה בין אפליה מותרת לאסורה אפליה מטעמי גיל בשלבי ההעסקה שונים סיכום ומסקנו רשימת ביבליוגרפיה גיל, כגזע או מין הוא מצב ייחוס עליו ליחיד אין שליטה והופך לגורם חברתי משמעותי למרות מקורו הביולוגי (Filinson,2008). שוק העבודה עובר בימינו שינויים מרחיקי לכת כשלפי קנולר (2000) היפלטות עובדים מבוגרים ממעגל העבודה הוא בין סממניו. כבר בגיל 54 יש נפילה בהשתתפות בעבודה המחריפה עם עלייה בגיל שאינה נמדדת בנתונים סטטיסטיים היות ובגיל מבוגר נואשים לחפש עבודה, והיות ומעל 65 כבר לא זכאים לדמי אבטלה לא נרשמים יותר בשירות התעסוקה ולא נספרים כמובטלים או מחפשי עבודה (קנולר 2000).
קביעת גיל חובה לפרישה היא אפליה ופגיעה באחת מזכויות האזרח היסודיות, שכן משמעותה היא שלילת זכות האדם לעבוד בגלל גילו ושלילת הכנסה מאדם אשר ממשיך לעבוד לאחר גיל פרישת החובה (שדה ,2009;בן ישראל, 1998).
לפי Henry & Jennings,(2004), אפליה מטעמי גיל מוגדרת כנוהג לחלק ולתת הזדמנויות עבודה ,הטבות, תגמולים או תפקידים בצורה לא שוויונית בהתאם לדעה קדומה כלשהי ובה הטיה לפי גיל ותיחשב כזו בפיטורי עובד משום גילו.