ליקויי קריאה
| מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
| סוג העבודה | ממ"ן |
| מספר ממ"ן | 11 |
| מקצוע | פסיכולוגיה |
| קורס | ליקויי קריאה |
| שנת הגשה | 2012 |
| מספר מילים | 1297 |
תקציר העבודה
שאלה 1
א) המודל שבחרתי הוא של מארש ועמיתיו. רוני נמצאת בשלב הראשון-הבט ונחש. היא מסוגלת לזהות מס' מוגבל של מילים לפי הצורה הכללית שלהן.היא לא יכולה לפרק את המילה הכתובה לאותיות ולכן היא לא תקרא מילים לא מוכרות כגון גר ואילו מילים מוכרות היא תדע לקרוא כגון גן. כנראה המילה גר במשפט השני לא מוכרת לה והיא לא יודעת לנחש לפי הידע והתוכן את המילה, במשפט הראשון היא יכלה לזהות את המילה המוכרת לה לפי ההקשר להמשך המשפט. ב) המודל שבחרתי הואשל מארש ועמיתיו.רן נמצא בשלב השלישי, הקריאה שלו מתבססת על פענוח סדרתי מימין לשמאל, הוא מפענח אות אחר אות ובסוף מגיע למילה השלמה. למרות שהוא הצליח לקרוא את כל המשפט הראשון הוא קרא זאת באופן איטי בגלל שהוא הגה הברה אחר הברה (ג-דל) ורק לאחר מכן הגה את המילה בשלמותה (גדל). ג) לדעתי לא,הקריאה שלה מתבססת על העיבוד הסמנטי ולכן היא קראה רק את המשפט הראשון שכנראה היה מוכר לה. יש לה בעיה במסלול הפונולוגי כיוון שלא ידעה לקרוא מילים לא מוכרות כגון אורווה,סייח. לפי סטיוארט …
