סטייה חברתית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע , , ,
קורס
שנת הגשה 2012
מספר מילים 2017

תקציר העבודה

ממן 12
שאלה
1 א. מילר מדבר על תרבות עבריינית שלמה , לא עוד תת תרבות עבריינית אלה על תרבות שלמה אחרת, אפשר לכנות זאת רב תרבותיות .התרבות עומדת בפני עצמה והיא שמביאה אל הסטייה .
מילר רואה את ההתנהגות העבריינית/סוטה של בני הנוער כתוצאה ישירה של מבנה המשפחה המטריאכלית שקיים בקרב המשפחות בני המעמד הנמוך.
בשונה לקודמיו הוא אינו מדבר על רצון של בני המעמד הנמוך להצטרף למעמד הבינוני.
שתי ההנחות בנוגע לעבריינות סטייה מתמקדות:
1)         במבנה המשפחה שאופייני למעמד הנמוך כשהטענה שלו שהמעמד הנמוך מבנה המשפחה הוא מטריאכלי. משפחות רבות בקרב מעמד זה נעדרת דמות אב משמע משפחות חד הוריות מכל מיני סיבות: מוות, נטישה, כלא או כאלה שלא יודעים בכלל מי האבא. מכיוון שאין לילדים דמות גברית להזדהות איתה ההצטרפות לכנופיה ממלאה את החסך – באופן זה רוכשים מודל זהות גברית.
2)         בתרבות המעמד הנמוך יש מה שנקרה "מוקדי עניין " שסביבם מתנהלים החיים , חלק ממוקדי העניין של המעמד הנמוך הוא לעבור על החוק  , זה מרגש אותם , זה חלק מחיי היום יום .המחייב אותם לקשיחות וגבריות ,  לרוב האישה היא מרכז הבית כי הגברים שתויים או לא דומיננטיים ולכן הנערים מחפשים …