כל העבודות בקורס 10270 - "סטייה חברתית"
העבודות בקורס: מבחן, _טרם_נקבע_, סיכום למבחן, סיכום, ממ"ן 11, ממ"ן 12, ממ"ן 13, ממ"ן 14, ממ"ן 15,
האוניברסיטה הפתוחה
שיוך: מדעי החברה / סוציולוגיה ואנתרופולוגיה
עבודות אקדמיות וממ"נים
סטייה חברתית בדוק כולל הערות
קורס 10270 , ממ"ן 14 , ציון 91
ממ"ן
דרכי ההתמודדות של נשים עם סטיגמה עקרה משקפות את זה שהן מפנימות אלת הסטיגמה – 1. הן מצמצמות אינטראקציות חברתיות, לא הולכות לאירועים לא מספרות לכל אחד , כמה שפחות להיות בחברה של אימהות ובכלל לא רוצות להגיע לסיטואציה של אי נעימות בהם ישאלו שאלות שיביכו אותן ויגרמו לבן לבושה , הן תופסות את העקרות […]
10270 - סטייה חברתית
קורס 10270 , ממ"ן 11 , ציון 95
ממ"ן
סטייה חברתית – ממן 11 ציון 95 שאלה 1 (30 נקודות) בתשובתכם, הנכם מתבקשים לא לחרוג מ- 2/1 עמוד בהצגת כל מושג/נושא/רעיון תיאורטי. קראו את פרק 3 בספרו של אריק גוד והסבירו את המושגים/הנושאים/הרעיונות התיאורטיים, שבסעיפים הבאים. בתשובתכם, עליכם : 1 .להסביר את המושג/הנושא/הרעיון התיאורטי. 2 .להסביר את ההקשר שבמסגרתו הוא עולה/מתקיים. 3 .להדגים את […]
10270 - סטייה חברתית
קורס 10270 , ממ"ן 12 , ציון 80
ממ"ן
סטייה חברתית ממן 12 ציון 80 שאלה 1(שאלת מושגים (100 נקודות) קראו את פרק 4 ואת פרק 5 בספרו של אריק גוד והסבירו והדגימו את המושגים/הנושאים הבאים: בתשובתכם, אתם מתבקשים לא לחרוג מ- 1/2 עמוד, לכל מושג/נושא. במענה לשאלה זו, עליכם: 1.להסביר את המושג/נושא. 2 .להציג את ההקשר שבתוכו הוא נוצר/מתקיים. 3 .להדגים אותו. (25 […]
מבחן סטייה חברתית
קורס 10270
מבחן
)כדי שתופעה מסוימת תוגדר כסטייה צריך להיות גילוי ממשי של תגובה שלילית של אותה תכונה. 2 )מעשה זה אמור להיות מגונה בגינוי ממשי 3 )נובע – מכל מיני התנהגויות שהתקיימו מבלי שיראו אותם או מבלי שידעו עליהם ולא הוגדרו כסטייה – תופעות שנצפו אך לא גונו לא יוגדרו כסטייה. בעיתיות – 1 )ההתעלמות מהתנהגות או […]
מבחן סטייה חברתית
קורס 10270
מבחן
הסבר – סוציולוג אמריקאי מהמאה העשרים שלקח את המושג של דורקהיים אך הסביר אותו אחרת לגמרי שנות ה – 30נקודת המוצא: החברה אותה הוא בוחן – החברה הקפיטליסטי בת זמנו מבנה תרבותי וגם מבנה חברתי מעמדי מצד השני. המבנה התרבותי האמריקאי יש מצד אחד מטרות – כאשר מטרת העל היא החלום האמריקאי – להצליח בגדול […]
סטיה חברתית
קורס 10270 , ממ"ן 13 , ציון 96
ממ"ן
ממן 13 -סטייה חברתית 10270 96 ציון ממ"ן מצוין , שמשקף יכולת אקדמית טובה מאוד, הבנה של חומר הלימוד ויכולת טובה מאוד בהבאתו אל הכתב באופן מתומצת ועינייני. כל הכבוד! . אשמח מאוד לקבל את אישורך לפרסם אותו כאחד מהממ"נים המצטיינים באתר… שאלה 1 40/39סעיף א התגובה החברתית לשימוש בטבק עד לשנות ה-90 ומשנות ה-90: […]
סטיה חברתית
קורס 10270 , ממ"ן 14 , ציון 97
ממ"ן
שאלות מהממן: ממ"ן 14 ציון 97 ממ"ן מעולה . ראי הערתי לסעיף האחרון בנוגע לאימוץ או דחיית הסטיגמה. בהצלחה רבה בבחינה! אדשמח לקבל את אישורך לפרסם את הממ"ן כאחד מהמצטיינים באתר. א.50/50 מעולה 1 .25/25 מושלם! מדינת ישראל היא מדינה פרונטליסטית שמקדשת אשר מקדשת את ערך הילודה בכל מחיר וכפועל יוצא אישה אשר לא מצליחה […]
סטייה חברתית
קורס 10270 , ממ"ן 15 , ציון 91
ממ"ן
שאלות מהממן: מטלת מנחה )ממ"ן( 15 הקורס: סטייה חברתית ציון 91 הממ"ן שלך יפה מאוד ומשקף הבנה מצוינת של חומר הלימוד. זה נכון בעיקר לשני חלקי הממ"ן האחרונים )שאלות -6 7 )שהיו מושלמים. החלק החסר בממ"ן הוא המענה לשאלות המושגים שחסר בעיקר בחלק ההדגמה וגם מעט בהצגת ההקשר שבתוכו עולה כל מושג. שימי לב לא […]
סטייה חברתית
קורס 10270 , ממ"ן 13
ממ"ן
ממ"ן 13 עם הערות של המרצה. הקורס: 10270 – סטייה חברתית ההגדרות והתגובות לשימוש במריחואנה בחברה האמריקנית לאורך השנים:40/40 במאה ה-18: השימוש היה חוקי, הנשיא מגדל את הצמח בביתו. בשנות ה-20: הסם לא מוכר לציבור הכללי , השימוש חוקי ומאמינים כי מדובר בחומר מרפא. בשנות ה-30: פאניקה מוסרית המיוצרת ע"י התקשורת שמייחסת נזקים והיקפים שונים […]
סטייה חברתית
קורס 10270 , ממ"ן 12
ממ"ן
ממ"ן 12 עם הערות של המרצה. הקורס: 10270 – סטייה חברתית א. אנומיה ע"פ דורקהיים: תיאוריה פוזיטיביסטית לסטייה, המדגישה את החשיבות של המצפון הקולקטיבי והלכידות החברתית לשמירה על הסדר וההתרחקות מסטייה. אמיל דורקהיים הציג בשנת 1897 בספרו "התאבדות" רעיון הטוען כי לחברה יש סדר מסוים המגן עליה. בחברה קיימת לכידות חברתית לצד מצפון קולקטיבי העובדים […]
סטייה חברתית
קורס 10270 , ממ"ן 11
ממ"ן
ממ"ן 11 עם הערות של המרצה. הקורס: 10270 – סטייה חברתית 1.א) דטרמיניזם על פי הפרספקטיבה הפוזיטיביסטית: 30/30 הגישה הפוזיטיביסטית חוקרת את ההתנהגות הסוטה ומנסה לענות על השאלה למה אנשים סוטים. פוזיטיביזם במדעי החברה פרושו "יישום שיטה מדעית קפדנית לחקר ההתנהגות האנושית". הפוזיטיביסטים מאמינם בדטרמיניזם – לכל דבר יש סיבתיות.
סטייה חברתית
קורס 10270 , ממ"ן 12
ממ"ן
ממן 12 סטייה חברתית סמסטר 2020ב ממן 12 שאלה 1 א. דפוס ההסתגלות הנסגני על פי רוברט מרטון- מרטון מסביר כי אנומיה היא הפער בין המטרות המוגדרות של התרבות לבין ההזדמנויות הקיימות במבנה החברתי. המשך בקובץ ->
סטייה חברתית
קורס 10270 , ממ"ן 11 , ציון 97
ממ"ן
ממן 11 של סטייה חברתית עם ציון 97 ממן 11 קורס סטייה חברתית 10270 סמסטר ב' 2020 שאלה 1 א. מאפייני הסטייה ע"פ הגישה הפוזיטיביסטית- לפי גישה זו לכל התרחשות בחברה קשר של סיבה ותוצאה. יש איזשהי חוקיות בעולם. תופעה מסוימת נוצרת בעקבות גורמים מסוימים שמובילים להתרחשות שלה. הסטייה נוצרת באופן אובייקטיבי, לסוטה אין יכולת […]
סטייה חברתית - דף למבחן
קורס 10270
סיכום למבחן
זהו הדף שהכנתי לקראת הבחינה. כל החומר שראיתי לנכון להכניס לדף מתומצת והוכנס לדף בגודל 5 גופן DAVID. הדף לא כולל את "כל" החומר של הקורס אלא נושאים מרכזיים שחזרו על עצמם במהלך השנים ללא דוגמאות. הכותרות של כל נושא מודגשות. המלצה שלי לעבור על הכותרות גם עם מרקר שיהיו יותר מודגשות, ולמבחן להביא מרקר […]
סטייה חברתית - סיכום למבחן
קורס 10270
סיכום למבחן
לעוד עבודות בסטייה חברתית לחץ כאן הקובץ כולל מאגר של מושגים (הגדרה, הסבר ודוגמה), תופעות וניתוחם ע"פ תיאוריית הקונפליקט, ותשובות לשאלות המיוחסות למאמרים. הקובץ שימש אותי כהכנה למבחן, אך ניתן לעשות בו שימוש גם כליקוט תשובות למענה על ממנים. זהו סיכום מורחב למבחן. חלק א' – מושגים: פרק 2: 1. הגדרות של סטייה א. ההגדרה […]
סטייה חברתית
קורס 10270 , ממ"ן 15 , ציון 97
ממ"ן
העבודה הנוכחית כוללת מענה על השאלות הבאות: הסבירו והדגימו את המושג/נושא/רעיון תיאורטי הבאים: שאלה 1: הגדרת הסטייה ע"פ נזק (פרק 2 בספרו של גוד) שאלה 2: הבניה חברתית, ע"פ הפרספקטיבה הקונסטרוקציוניסטית לחקר הסטייה (פרק 3 בספרו של גוד) שאלה 6: קראו על תופעת המין מחוץ לנישואין (ניאוף) בפרק 9 בספרו של גוד (עמ' 267-269) וכן […]
סטייה חברתית
קורס 10270 , ממ"ן 13 , ציון 87
ממ"ן
העבודה הנוכחית כוללת מענה על השאלות הבאות: שאלה 1: קראו את עמודים 175-178 בפרק 7 בספר, את פרק 7 במדריך הלמידה וכן, את מצגת 5 באתר הקורס וצפו בהקלטה של מפגש ההנחיה באופק שנושאו הוא שיטת הניתוח הקונסטרוקציוניסטי. בהתאם לחומרי הלימוד שאותם קראתם ושבהם צפיתם, כמפורט מעלה, הסבירו את המושגים/נושאים הבאים והדגימו אותם: א. ממד […]
סטייה חברתית
קורס 10270 , ממ"ן 11 , ציון 97
ממ"ן
העבודה הנוכחית כוללת מענה על השאלות הבאות: שאלה 1: קראו את פרק 3 בספרו של אריק גוד והסבירו והדגימו את המושגים/הנושאים/הרעיונות התיאורטיים, שבהמשך. א. דטרמיניזם, ע"פ הפרספקטיבה הפוזיטיביסטית לחקר הסטייה (פרק 3 בספר). ב. יחסיות הגדרות הסטייה, ע"פ הפרספקטיבה הקונסטרוקציוניסטית לחקר הסטייה (פרק 3 בספר). שאלה 2 קראו את פרק 2 בספר, המציג שמונה הגדרות […]
סטייה חברתית
קורס 10270 , ממ"ן 11 , ציון 87
ממ"ן
העבודה הנוכחית כוללת מענה על השאלות הבאות: שאלה 1: קראו את פרק 3 בספרו של אריק גוד והסבירו והדגימו את המושגים שבהמשך. א. האובייקטיביות של סטייה (ע"פ הפרספקטיבה הפוזטיביסטית) (פרק 3 בספר) ב. יחסיות הסטייה (ע"פ הפרספקטיבה הקונסטרוקציוניסטית) (פרק 3 בספר) שאלה 2: קראו את פרק 2 בספר, המציג שמונה הגדרות שונות לסטייה (אשר מוסברות […]
קורס סטייה חברתית +הערות
קורס 10270 , ממ"ן 15 , ציון 95
ממ"ן
בס"ד ממ"ן 15: ציון:95 איזה ממ"ן יפהיפה. הוא משקף הבנה כ"כ עמוקה של חומר הלימוד ומוצג ומנוסח על הכתב באופן מעולה. כל הכבוד על ההתקדמות בקורס. מקווה שתאשרי לי לפרסם אותו כממ"ן מצטיין. ישר כח ובהצלחה בבחינה – ארנה 2 7/30 יפה מאוד חלק א'- 1 3.5/15 שאלה 1 : ההגדרה הסטטיסטית לסטייה נמצאת […]
בקורס סטייה חברתית+הערות
קורס 10270 , ממ"ן 14 , ציון 90
ממ"ן
ממ"ן 14 : ציון:90 כל הכבוד אורטל. איזה ממ"ן מעולה. את משתפרת מממ"ן לממ"ן ומה שהכי חשוב משקפת בשני הממ"נים האחרונים הבנה יפה מאוד של חומר הלימוד ויכולת להעלותה על הכתב כנדרש ובאופן ראוי מאוד. קראי הערותי בממ"ן ואת פתרונו באתר והשלימי את המעט שחסר. בהצלחה – ארנה 1 . 68.5/75 יפה מאוד א. […]
סטיה חברתית
קורס 10270 , ממ"ן 13
ממ"ן
ממ"ן 13 סטייה חברתית ציון:87 חלקו השני של הממ"ן מושלם ומשקף הבנה מעולה של האופן שבו יש ליישם את שיטת הניתוח הקונסטרוקציוניסטי על תופעת האונס. המענה לשאלה הראשונה עם זאת איננו שלם די הצורך ומשקף, כך נידמה לי יותר הבנה לא שלמה של השאלה. קראי הערותי בממ"ן ואת פתרונו באתר והשלימי. אשמח שוב לקבל את […]
סטייה חברתית קורס 10270
קורס 10270 , ממ"ן 14 , ציון 90
ממ"ן
תשובה לשאלה 1 א. התיאוריה הקונסטרוקציוניסטית טוענת כי לא כל תופעה שהוגדרה כסטייה וזוכה לגינוי היא אכן תופעה הפוגעת או מזיקה לחברה. הגדרות או תיוג תופעה כסוטה נעשית לרוב ע"י תהליך של הבנייה חברתית בו קבוצות חזקות בחברה מגדירות תופעות מסוימות כסוטות, מגנות אותן ולעיתים אוסרות אותן לפי האינטרסים שלהן. על מנת לערוך מחקר הבנייתי […]
עבודה סופית בקורס סטיה חברתית, ציון92 העבודה כוללת ניתוח לפי תיאוריות מדעיות
עבודה מסכמת: נורמה ,מוסר וסטייה חברתית. נרומה , מוסר וסטייה חברתית פברואר 2014 מבוא הדמות שאותה בחרתי להציג כסוטה מנורמה חברתית היא דמותו של ח'אלד , שהופיעה בסרט קצר דוקומנטרי שמדבר על תופעת "נישואי לחימה" בערבית جهاد النكاح , מדובר בגבר בשנות השלושים לחייו , רווק ובן של משפחה מסורתית דתית, ח'אלד […]
סטייה חברתית
קורס 10270 , ממ"ן 14 , ציון 90
ממ"ן
ממ"ן 14- סטייה חברתית סמסטר: 2013ב שאלה 1 א. מין בתשלום הוא אחד מצורות של סטייה מינית הטרוסקסואלית שעליהן מדבר גוד. תומכי הגישה הקונסטרוקציוניסטית טוענים כי ההגדרות והתגובות החברתיות הן אלה היוצרות את תופעת הסטייה, ותהליך ההבנייה הוא העומד ביסודה של הסטייה. בשל כך, הדבר המאפיין התנהגות מינית סוטה הוא התגובה החברתית והגינוי החברתי של […]
סטייה חברתית , גישה קונסטרוקציוניסטית
קורס 10270 , ממ"ן 12 , ציון 90
ממ"ן
ממ"ן 1 2 קורס: סטייה חברתית 10270 שאלה 2 סעיף א' תסכול הסטטוס- אלברט כ. כהן- בדומה למרטון גם כהן האמין שהפער הנוצר בין השאיפות לבין היכולת להגשימן הוא הגורם העיקרי ליצירת סטייה, אך בניגוד למרטון שהאמין שההצלחה החומרית וחוסר היכולת של המעמד הנמוך להשיגה זה הדבר המביא לתסכול ואין סיפוק ומוביל להתנהגות סוטה, כהן […]
סיכום הקורס סטיה חברתית
קורס 10270
סיכום
לכל העבודות בסטייה חברתית הגדרות הסטייה: (מקביל לפרק 2 בספר ובמדריך הלמידה ולמצגת 1) גוד טוען, כי צריך למצא באקדמיה הגדרה מאפיינת לסטייה וזאת משום שיש ריבוי דעות ותפיסות לגביה. באמצעות הגדרה מאפיינת זו, נוכל לזהות את כל התופעות שראוי לבחון ולחקור בתחום הסטייה. 5 הגדרות פשטניות ומטעות לסטייה: 1. ההגדרה האבסולוטית: בהגדרה זו מחזיקים […]
סטייה חברתית 10270
קורס 10270 , ממ"ן 13
ממ"ן
שאלה 1 קראו את עמודים 178-176 בפרק 7 בספר, את פרק 7 במדריך הלמידה וכן, את מצגת 5 באתר הקורס ואת שיעור אופק מספר 6 (הקלטתו מצויה, גם היא, באתר) וענו על הסעיפים הבאים: 12 נק') א. הסבירו בקצרה, במילים שלכם, מהו ממד סובייקטיבי של תופעה נתונה ) ואיזו גישה תיאורטית מעלה מונח זה ולשם […]
סטייה חברתית- סיכום למבחן
קורס 10270
סיכום למבחן
5 הגדרות פשטניות/מטעות של סטייה: ההגדרה האבסולוטויסטית: סטייה היא משהו שהרוע והשליליות שוכנים בה באופן יסודי, זה משהו שהוא חלק מהמאפיינים של התופעה והיא זו שהופכת אותה לסטייה. השליליות והרוע הם חלק בלתי נפרד מהתופעה, ע"פ ההגדרה סטייה היא משהו מתון זה לא משהו שהשיפוט האנושי יצר, ההגדרה הזו קודמת להכרה האנושית. מה שקובע סטייה […]
סטייה חברתית
קורס 10270 , ממ"ן 15
ממ"ן
ממ"ן 15 שאלה 1 ההגדרה התגובתית במסגרת החיפוש אחר הגדרה מאפיינת לסטייה, שבאמצעותה נוכל להבחין בין תופעות ראויות ואינן ראויות להיכלל בתחום הסטייה, מעלה גוד מספר הגדרות ובוחן האם אחת מהן היא ההגדרה אחריה מחפש. קבוצת ההגדרות הראשונה שמציג מכילה את חמש ההגדרות הפשטניות של סטייה, שאין ביכולתן לאפיין סטייה. עפ"י ההגדרה התגובתית, היסוד […]
סטייה חברתית
קורס 10270 , ממ"ן 11
ממ"ן
ממן 11 סטייה חברתית שאלה 1 א. אבנורמאליות פסיכולוגית-ההגדרה הסוציולוגית של סטייה אינה תלויה באבנורמאליות פסיכולוגית. סוציולוגים אינם מגדירים סטייה באמצעות פתולוגיה נפשית. לפסיכולוגים ולפסיכיאטרים הגדרות משלהם להפרעות נפשיות המופיעות בספרים על פסיכולוגיה אבנורמאלית או במדריכי האבחון. אך למרות שחולי נפש נחשבים כמעט תמיד גם לסוטים סוציולוגים, סוטים סוציולוגים אינם בהכרח חולי נפש. אין אנו […]
סטייה חברתית
קורס 10270 , ממ"ן 12
ממ"ן
ממן 12 שאלה 1 א. מילר מדבר על תרבות עבריינית שלמה , לא עוד תת תרבות עבריינית אלה על תרבות שלמה אחרת, אפשר לכנות זאת רב תרבותיות .התרבות עומדת בפני עצמה והיא שמביאה אל הסטייה . מילר רואה את ההתנהגות העבריינית/סוטה של בני הנוער כתוצאה ישירה של מבנה המשפחה המטריאכלית שקיים בקרב המשפחות בני המעמד […]
סטייה חברתית
קורס 10270 , ממ"ן 13
ממ"ן
ממן 13 שאלה 1 א. ממד המשקף את האופן בה נתפסת התופעה בעיניי החברה ,כלומר התגובה החברתית הרווחת .ממד זה משקף את האופן בו החברה "שופטת" ו/או מגדירה את התופעה כמקובלת ורצויה מבחינה חברתית או כסטייה .כלומר כיצד החברה מתייחסת ומגדירה את רמת הסיכון המאיים עליה ,או באיזו אופן היא רואה את הנזק האפשרי שייגרם […]
סטייה חברתית
קורס 10270 , ממ"ן 14
ממ"ן
ממן 1 4 שאלה 1 א. מבחינת הדת זו תופעה אסורה ותוצאותיה החמורות יכולות לגרום להרס המשפחה ולילדים ממזרים. בסקר המין שנערך ב-1994 בארה"ב עמדת הציבור הייתה ש77% אחוז מהאוכלוסייה האמריקאית התנגדו לתופעה,לעומת זאת בסוף שנות ה-90 יש התמתנות בתגובה שהייתה לפני כן חריפה. בשנים אלו עלה עניין הניאוף של הנשיא קלינטון עם מוניקה לוינסקי […]
סיכום סטייה חברתית 10270+ דף למבחן
קורס 10270
מבחן
סיכום קורס סטייה חברתית ***פרק 2 הגדרות של סטייה (בצירוף יחידת לימוד 1)*** הגדרות פשטניות/מטעות גוד מציג 5 הגדרות פשטניות לסטייה: *אבסולוטית *אב-נורמאלית (פסיכוזה) *סטטיסטית *על פי נזק *על פי חוק. לדעתו אין שום ערך להגדרות אלה מכיוון שהן צרות מידי וברובן הגדול אינו מצליחות לכסות את כל המקרים שחשוב לחקור אותם, אך בשיטת האלימינציה […]
מחברת בחינה סטייה חברתית
קורס 10270
סיכום
מה זו סטייה חברתית: סטייה מופיעה בכל החברות וכל חברה מגדירה סטייה ומהי גבולות הסטייה. כל חברה מגדירה סנקציות כנגד מי שסוטה מהנורמות הנהוגות בה. רוזוליו: אין דפוס אישיותי המועד לסטייה, כלומר אי אפשר להגיד שאדם מסוים יהיה סוטה. טען ש: – כל אדם שונה מאחר אבל כל אחד יכול להיות סוטה. – קיימות הגדרות […]