שיטות מחקר- תצפית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 4804

תקציר העבודה

מטלה מס'
1 – תצפית חלק א': התצפית נעשתה בבית משפחה של חברים כאשר המשפחה צופה בתוכנית אחד נגד מאה.
תיאור  פיזי של  המרחב הנבחר:
תצפית 1: הטלוויזיה ממוקמת ליד הקיר במרכז הסלון, מסך הטלוויזיה גדול. יש מנורה גדולה מעל הסלון ומנורה מהמסדרון שמאירות.
בסלון ישנן 2 ספות וכורסא אחת. אנחנו הוספנו כיסאות מן החדרים וישבנו עליהם. המקום היה מאוורר ונעים. היה ריח של עוגה. הטלוויזיה הייתה על ווליום גבוהה ככל הנראה כי המשפחה דיברה בקול גבוהה ואז לא היה אפשר לשמוע את מה שמתרחש בתוכנית. התיישבנו בצדדים שונים של הסלון. בסלון היו עציצים מלאכותיים ושולחן מרובע, נמוך מעץ. בהתחלה המקום היה מואר עד שכיבו את האור מהמסדרון. בתצפית הראשונה הכלב היה ככל הנראה באחד החדרים ורק עבר מידי פעם במקום.
תצפית 2: הטלוויזיה ממוקמת ליד הקיר במרכז הסלון, מסך הטלוויזיה גדול. יש מנורה גדולה מעל הסלון שהאירה. הפעם האור במסדרון לא היה דלוק. בסלון ישנן 2 ספות וכורסא אחת. אנחנו הוספנו כיסאות מן החדרים וישבנו עליהם. המקום היה חנוק ומחומם מכיוון שהמזגן דלק על חימום. היה ריח חנוק והטלוויזיה הייתה על ווליום גבוהה. התיישבנו בצדדים שונים של הסלון. בסלון היו עציצים מלאכותיים ושולחן מרובע, נמוך מעץ. לאחר זמן מה האב כיבה את המזגן ופתח את אחד החלונות מה שהכניס אוויר קריר ואוורר את המקום. הכלב היה חלק מהאינטראקציה והיה סביבו ריב.
תיאור תפקודי של המקום:
נראה כי הסלון משמש כנקודת מפגש למשפחה. המשפחה לא אוכלת כאשר התוכנית אינה מתחילה ואף לא בפרסומות. נראה כי במקום זה יש למשפחה אינטראקציה. המשפחה ככל הנראה אוכלת ארוחת ערב לפני כן והיא אוכלת …