הצעת מחקר-הקשר בין נכסיות מותג, הוגנות מחיר ורכישה חוזרת למותג

תקציר העבודה

הקשר בין נכסיות מותג, הוגנות מחיר ורכישה חוזרת למותג תוכן עניינים
נושא                                                                                                     עמוד הצגת החברה                                                                                         3
הבעיה העסקית                                                                                      4-5
שאלות ומטרות המחקר                                                                          6
סקירת ספרות התנהגות צרכנים                                                                       7-10 רכישה חוזרת                                                                            11-13
נכסיות מותג                                                                              14-20 נאמנות מותג                                                                              21-22
מודעות מותג                                                                             23-24
איכות נתפסת                                                                           
5 -26
איכות שירות נתפסת                                                                  27-29
אסוציאציות מותג                                                                      30-31
הקשר בין נכסיות מותג ובין כוונות רכישה חוזרת                                    33
תפיסת הוגנות מחיר                                                                   34-35
הקשר בין תפיסת הוגנות מחיר ובין כוונות רכישה חוזרת             36
רציונל המחקר                                                                                       37-38
מודל המחקר                                                                                         39
השערות המחקר                                                                                                40 משתני המחקר                                                                                       40-42
אוכלוסיית המחקר                                                                                 43
מערך המחקר                                                                                        43
כלי המחקר                                                                                           44
הצעה לעיבוד הנתונים                                                                            45
סטטיסטיקה תיאורית                                                                            46
סטטיסטיקה הסקתית                                                                            46
מגבלות המחקר                                                                                     47
נגישות לנושא המחקר והמידע                                                                 47
ביבליוגרפיה                                                                                          48-50 סקירת הספרות, מתחילה בחקר התנהגות הצרכנים ובמניעים להתנהגות זו, בוחנת את הקשר שלהם למושג רכישה חוזרת ודנה בחשיבותם הרבה לבעיה העסקית. הסקירה ממשיכה ודנה במשתני המחקר, מציגה את המושג נכסיות מותג ואת המודלים הרלוונטיים המצויים בבסיס המחקרים ובוחנת את הקשר שלו לכוונות רכישה חוזרת. בהמשך, הסקירה דנה במושג תפיסת הוגנות מחיר,  ובוחנת את הקשר שבין מושג זה לכוונות רכישה חוזרת. הסקירה עוסקת, בין היתר ב:
התנהגות צרכנים ,נאמנות מותג, מודעות מותג, איכות שירות נתפסת, נכסיות מותג, הוגנות מחיר, רכישה חוזרת למותג ,Repurchase, התנהגות שלאחר קנייה, החלטת קנייה שאלות המחקר
3 .1 מה הם הגורמים הקשורים לכוונות קנייה חוזרת?
3.2 האם קיים קשר בין נכסיות מותג וממדיו לבין כוונות קנייה חוזרת?
3.3 האם קיים קשר בין תפיסת הוגנות מחיר לבין כוונות קנייה חוזרת?
הדיסיפלינה הרלוונטית עבודה זו עוסקת בתחום השיווק ובחקר התנהגות צרכנים.
 מטרות המחקר             המחקר ייצא מתוך מספר תיאוריות ומחקרים (כגון: Aaker (1991), Keller (1993) Mackay (1996) ועוד) בתחום שיווק מוצרי צריכה ומוצרי שירות , המחקר יעמיק את הידע, יבחן את הקשר בין נכסיות מותג לכוונות רכישה חוזרת ויבקש לאושש את הקשר החיובי בין נכסיות מותג ומימדיו ובין כוונות לרכישה חוזרת.
כדי להתאים את המחקר לפעילות והשינויים המרובים שמתרחשים בענף ,ביניהם: תחרות הזה שמתבטאת במתחרים חדשים שחודרים לשוק תחת אסטרטגיה של מובילי עלות, מבצעי מחיר רבים המאפיינים את כל השחקנים בשוק, עליית חשיבותו של המחיר הן לצרכן והן לקמעונאי וכו', אובחן משתנה נוסף – תפיסת הוגנות המחיר והקשר שלו לכוונות רכישה חוזרת.
חוקרים רבים הדנים בסוגיית נאמנות לקוחות למותג או לפירמה,עמדות צרכנים וחקר התנהגותם, מנסים בשנים האחרונות למצוא את הגורמים באמצעותם אפשר לנבא כוונות רכישה חוזרת. מחקרם של Carr et al (2002) מוכיח כי קיימים מס' גורמים המביאים את הצרכן לידי רצון לקניה חוזרת של מותג. בהסתמך על המחקר הנ"ל, ובהסתמך על כך שבשנים האחרונות נעשה המושג נכסיות מותג למושג המדובר ביותר בעולם העסקים ולאחד המרכזיים בו, מבקשת עורכת מחקר זה, לבדוק את הקשר בינו ובין כוונה לרכישה חוזרת.
***העבודה כוללת הצעת מחקר בלבד ללא המחקר עצמו