הקשר בין אישיות ולקיחת סיכונים של הצרכן בהעדפות קנייה מסורתית או מקוונת

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 6068
מספר מקורות 14

תקציר העבודה

סמינריון בנושא: הקשר בין אישיות ולקיחת סיכונים של הצרכן בהעדפות קנייה מסורתית או מקוונת. שאלון המחקר נמצא בעבודה כולל ממצאים מפורטים עם ניתוחי SPSS.
ציון:
94
הקשר בין אישיות ולקיחת סיכונים של הצרכן בהעדפות קנייה מסורתית או מקוונת בענפי רשתות המזון תוכן עניינים
שאלת המחקר. 3
השערות. 3
מגמות- שיווק מסורתי לעומת שיווק דיגיטלי 3
מטרת המחקר. 3
הקדמה. 3
קנייה מסורתית. 4
קניות מקוונות. 4
סקר ספרות- מאמרים.. 5
קניות מקוונות – היסטוריה. 8
קניות מקוונות – ציר הזמן 8
בחינת אישיות – מאפיינים מרכזיים.. 10 מהי אישיות?. 10 תיאוריה ומדידה של אישיות. 10 מאפייני A ומאפייני B. 11
הערכת אישיות. 11
שיטה. 13
מדגם.. 13
כלים.. 13
הליך המחקר. 13
בדיקת מהימנות. 13
שאלון אופי האדם.. 13
נטייה לקחת סיכונים.. 13
פרופיל המדגם.. 14
לפי מגדר. 14
לפי גיל. 14
לפי השכלה. משפטים לפי שכר. משפטים ממצאים.. 16
סיכום.. 18
המלצות למנהל. 19
המלצות להמשך מחקר. 20 בביבליוגרפיה. 21
נספחים.. 22
שאלון מחקר. 22
שאלת המחקר הקשר בין אופיו של הצרכן בקנייה מסורתית או מקוונת?
בענף רשתות המזון השערות
1 . ככל שאופיו של האדם נוטה לכיוון טיפוס B, כך יטה לקניות מסורתיות בענף רשתות המזון .
2. ככל שהאדם מוגדר כאוהב סיכון , כך יעדיף לבצע קניות באופן מקוון.
3. ככל שהאדם מוגדר כשונא סיכון , יעדיף לקניות באופן מסורתי.
מגמות- שיווק מסורתי לעומת שיווק דיגיטלי שיווק הינה אסטרטגיה חשובה לפירמות והיא כוללת מספר רב של כלים ואפשרויות אפקטיביים. השיווק המסורתי קיים ונמצא בשימוש שנים רבות והוא הוותיק יותר משאר האפשרויות, בשנים האחרונות האינטרנט החדיר אופציות נוספות לבצע עסקאות וזה השפיע באופן ישיר על השיווק.
מהם ההבדלים העיקריים בין השיווק המסורתי לבין השיווק הדיגיטלי? איזה משני הגישות הן האפקטיביות והשימושיות ביותר בתעשיית המזון?
מטרת המחקר מטרת המחקר הינה להשוות בין מאפייני הצרכנים המשתמשים בפן המגדרי, השכלתי ולקיחת סיכונים להעדפות הקנייה המסורתית ו/או הדיגיטלית באינטרנט ולהעלות את ההבדלים בין אנשים ונטיות רכישה אלו.
הקדמה כאשר חברות מתחילות את עסקיהן, המטרה העיקרית היא להפוך את החברות לרווחיות ומוצלחות יותר מהאחרות ולכן נעשה שימוש באסטרטגיות שונות בכדי למכור את המוצרים והשירותים שהם מציעים. חברות מנסות ליצור, לקדם ולמכור את המוצרים והשירותים אשר יכולים לספק את המטרות. כמו כן, שיווק הוא אסטרטגיה עסקית שיכולה להפוך חברות לגדולות יותר ובכך להפוך ולהיות יותר עוצמתי. חשוב לדעת איזו גישה של שיווק להשתמש בכל תחום בכדי להשיג היקף מכירות ונתח שוק גבוהים יותר. שיווק נחשב לתהליך של חקר, יצירה וערך מוסף ללקוחות כדי לספק את הצרכים והרצונות של שוקי היעד ברווחיות מוגדרת, כאשר Neil Borden (Kirthi Kalyanam & Shelby Mclntyre, 2002) הציג את תמהיל השיווק של ה- 4P`s (מוצר, מחיר, מקום וקידום מכירות) משווקים היו מציעים הזדמנויות בכדי לנצל את כל ארבעת ההיבטים, ובכך לספק את הצרכים והרצונות של הלקוחות. שיווק נשאר במידה מסוימת אותו דבר במשך שנים, אך ככל שהטכנולוגיה התפתחה היא השפיעה באופן ישיר על השיווק.
הכניסה של האינטרנט לחיינו הביאה אפשרויות רבות אשר גם אלו השפיעו על השיווק. מאז התפתחות האינטרנט, השיווק הישיר או שיווק דרך מיילים מבוססים יותר בחיי היומיום של הצרכנים ובנוסף במידה כזו או אחרת מחליף חלק מהשיווק המסורתי, זהו ערוץ חדש לתקשורת מכירתית שמביא איתו הזדמנויות חדשות לשיווק.