סמינריון סיום. מאפייני דירקטקיון וניהול רווחים

תקציר העבודה

ניהול רווחים הקשר למאפייני דירקטוריון תוכן
1 . מבוא. 3
2 . מבוא תיאורטי 4
3 . מתודולוגיה. 11
4 . ממצאים. 20 5. סיכום. 23
6 . מקורות –..28
7. נספחים –..30 החלק הראשון הינו מבוא קצר שבוחן את שאלת המחקר ומטרתה; החלק השני הינו רקע תיאורטי שכולל הגדרת מושגים כגון מהי הנפקה, סיבות להנפקה; החלק השלישי הינו החלק המתודולוגי ובו אנו מציגים את שיטת המחקר; ממצאי המחקר יובאו בחלק הרביעי.
 על מנת להבין את מקומו של המנהל בניהול רווחים יש לגשת להגדרה של   Qintao (2007) לניהול רווחים המתמקדים במקומו של המנהל בתהליך. לטענתם ניהול רווחים מתרחש כאשר מנהלים מפעילים שיפוט בדיווח חיצוני או בעיצוב עסקאות, כדי לשנות את הדוחות הכספיים- על מנת להטעות בעלי מניות מסוימים או משקיעים פוטנציאלים באשר למצב הכלכלי הבסיסי, או כדי להשפיע על תוצאות פוטנציאלים החשבונאים המדווחים. מחקרים ומאמרים בנושא ניהול רווחים מצביעים על מספר גורמים שבעטיהם מנהלים בוחרים בניהול רווחים כדרך חשבונאית הגורם הראשון והם חות מדווח בספרות Leuz, and Wysocki (2003) הינו גורם הרצון להישאר בארגון, לטענת אחד מהמהלכים הראשונים שבעלי מניות עושים בעתות הפסדים ברווח זה לפטר את המנהלים, ולכן יש אינטרס למנהל לפזר את הרווחים של החברה על פני תקופה ארוכה ביותר ולצבור עודפים לתקופות קשות.
הספרות המחקרית (Qintao 2007, Aharony ועמיתים 1993 Kenועמיתים 2005 Ramgopal ועמיתים 2008) בתחום ניהול רווחים מציגה שורה של מחקרים שתומכים בטענה כי מתקיים ניהול רווחים כלפי מעלה לפני הנפקות, המטרה של ניהול רווחים טרם הנפקה היא הקפצתה של מחיר המניה, כאשר ישנו קושי אמתי של המשקיעים לאתר סוג זה של ניהול רווחים.
המחקר התבסס על מסד נתונים של 50 חברות וכלל נתונים מהשנים 2001-2009 הנתונים אפשרו לבחון את ניהול הרווחים בחברה מכוון שכללו נתונים מהמאזן, מדוח רווח והפסד ומתזרים מזומנים וכמו כן כללו נתונים לגבי כל אחת מהחברות מבחינת מאפייני ההנהלה שלה. הנתונים הוצאו מדוחות החברה.