פרה סמינריון במוסר ועסקים - "ניסויים בבעלי חיים כשיטת מחקר לפיתוח מוצרים" , עבודה ברמה גבוהה מאוד

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 4915
מספר מקורות 19

תקציר העבודה

תוכן עניינים:
מבוא
3-4
פרק כלכלי 5-8
פרק חוקי 9-11
פרק מוסרי
1 2-משפטים דיון ומסקנות
1 6-18
ביבליוגרפיה
1 9-20 מבוא:
ניסויים בבעלי חיים היא שיטת מחקר שהתחילה לראשונה לפני כמה מאות שנים. החלק הארי של הניסויים בבעלי חיים מתבצעים במסגרת מחקרים בסיסיים בביולוגיה ובפסיכולוגיה. ניסויים בבעלי חיים משמשים גם לבדיקת תרופות, מוצרי קוסמטיקה, חומרי ניקוי, חומרי הדברה, מזון ותוספי מזון, חומרי לחימה ונשק. ברובם, מחייבים ניסויים בבעלי חיים פגיעה ואפילו לגרימת מוות לחיות שהניסוי מתבצע עליהן. ניסויים בבעלי חיים הינו נושא שנוי במחלוקת. יש המתנגדים לניסויים בטענה שהניסויים אינם יעילים ואף גורמים נזק לתחום המחקר והרפואה. לעומתם יש אומרים שהניסויים אינם מוסריים, מטעמים של צער בעלי חיים או של זכויות בעלי חיים.
רובינו מוכנים להקריב את חייהם של בעלי חיים להצלת חייהם של חולים אנושיים. נשאלת השאלה,האם המחקר על בעלי חיים נחוץ ומועיל?
האם ניסויים על בעלי חיים בתחום הרפואה מוצדקים מבחינה מוסרית? במהלך העבודה אני אבחן את הסוגיה המוסרית של ניסויים בבעלי חיים – באילו תנאים ניסויים בבעלי חיים ע"י המערכת העסקית זו פעולה מוסרית. וכן אנסה לספק תשובה על השאלה האם ניסויים על בעלי חיים מוצדקים מבחינה אתית?
כחלק מהדיון בשאלה אנסה לעמוד על הניסויים השונים הנערכים בבעלי חיים, מטרותיהם והשפעתם של החיות הנסייניות. כמו כן אעמוד על דרכים אחרות שיש ברשותנו. אעלה את הטיעונים בעד ונגד השימוש בבעלי חיים לניסויים ואסקור את המצב החוקי בעניין זה בארץ ובעולם.
עבודתי כוללת 3 פרקים עיקריים: כלכלי, חוקי ומוסרי