אתיקה בעסקים 13012 קיץ 2012

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
מילות מפתח , , ,
ציון 92
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1431
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

שאלה 1
הסבירו את ארבע הגישות להגדרת האחריות המוסרית של הארגון (אחריות שילוחית , הארגון כצירוף , הארגון כאדם ואתוס הארגון ) . איזו מבין הגישות לדעתכם עונה על הקשיים של וול מארט בצורה טובה יותר ? נמקו את תשובתכם .
שאלה 2
קראו את הקטע וענו על השאלה שאחריו :
רשת מזון מהיר , מגלגלת רווחי ענק ומרחיבה את פריסתה במהירות לשווקים נוספים בכל רחבי העולם . הרשת רואה בילדים קהל יעד מרכזי למוצריה ופונה בפרסומות בעיקר לחתך גילאים זה .
הרשת מודעת להשפעה החזקה של הפרסום על העדפות האכילה של ילדים כמו גם לממצאי לבין השמנה , פגיעה בבריאות (Junk food) מחקרים המצביעים על קשר בין אכילת מזון מהיר ורכישת הרגלי אכילה גרועים לחיים . מנהלי הרשת מתלבטים האם להתעלם מממצאי המחקרים ולהמשיך בפרסום אינטנסיבי המופנה לילדים כל עוד אין התנגדות ציבורית לכך .
נתחו את הבעיה המוסרית שבפניה ניצבים מנהלי התאגיד על פי מודל בעלי עניין . התייחסו ביישום לשלוש רמות הניתוח של המודל ונמקו את מסקנותיכם שאלה 3
עמדו על ההבדלים שבין המלצות ועדת נאמן בנושא שכר הבכירים לבין אלו של לורש וכוראנה בחוברת האירועים) . אילו המלצות לדעתכם עשויות להתאים יותר ) The Pay Problem : באירוע לפתרון בעיית שכר הבכירים בישראל  שאלה 4
יצרן של בגדי ספורט החליט להעתיק את הייצור למדינות מתפתחות . היצרן מתלבט בשאלה האם ראוי להעסיק ילדים בייצור על מנת לחסוך בעלויות . דונו בשאלה לאור שלוש הגישות הבאות : הגישה הריאליסטית , הגישה הקוסמופוליטית והגישה הדיפרנציאלית .