עבודת גמר קורס יסודות השיווק - אולם אבו מאהר

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2012
מספר מילים 2940

תקציר העבודה

שם הקורס: מבוא ליסודות השיווק תמצית מנהלים                              כשנפגשתי עם בעל האולם – שהוא חלק מאולמות אבו מאהר השלושה – מיד התרשמתי מהחמימות המשפחתית של צוות ההנהלה. כאשר נכנסתי לראות את אולם הגאלרי, התרשמתי מאוד מהעיצוב והאווירה.
הייתה הרגשה של משהו גדול, חדש, מושקע ומאתגר. חשוב לי לציין שצוות ההנהלה מיד הסכימו לבקשתי, שהיא לעזור לי לבצע עבודה על הארגון הכוללת עובדות ובעיקר מספרים אישיים לארגון וכמו כן, נתונים אישיים מתוך מאגר הלקוחות הפרטי של הארגון שבאמצעותם ערכתי את הסקרים הטלפוניים. עבורי דרך ביצוע העבודה הייתה מאוד מאתגרת ומעניינת, כאשר ראיתי את דרכי התמודדות הארגון עם האיומים עליו ועם חולשותיו וכיצד הוא מייעל את יתרונותיו כך שיכפו על חסרונותיו.
במהלך ביצוע הפרויקט נתקלתי במספר בעיות:
סביב הארגון, ובעיקר אולמות אבו מאהר הישנים יותר, ישנה סטיגמה של בעייתית בנצרת, ולכן ישנם לא מעט אנשים שמסרבים בכל תוקף להזמין את האולם לאירועיהם.
הארגון לא משנה במגוון המנות מאז פתיחתו, ולמרות שהמנות והאוכל בכללי באולם מקבל תגובות חיוביות לארוך השנים, היו לא מעט אנשים – במהלך הסקר – אשר ענו שכן ירצו בגיוון האוכל.
מסקנות עיקריות מהעבודה: יש תמיד לשים בראש ובראשונה את הלקוח – לשמוע את דעותיו ולספק את צרכיו בצורה מקסימאלית חרף התחרות ההכרחית לצורך מתן אתגר גיוון. המלצתי לארגון היא לבצע סקר שביעות רצון או משוב על מנת לתת ללקוח במה להשמיע קולו.
דבר נוסף אותו אמליץ הוא לנסות לקדם אירועים לטובת העיר, כאשר תוביל לשינוי הסטיגמה, מה גם שההסברה נוכח האלימות בעבר ומיגורה צריכה להיות במעלה סדר העדיפויות, אשר דבר כזה יוביל בעתיד לגידול פלח השוק של האולם.
שאלה
1 : ניתוח הארגון עפ"י תמהיל השיווק -…
עמ' 1-3
שאלה
2 :מחזור חיי המוצר של גאלרי אבו מאהר .עמוד
4 שאלה
3 :  פילוח שוק עפ"י ANSOFF –
עמוד  5
שאלה
4 : תהליך הקנייה –
עמוד  6
שאלה 5: המלצות ושיפורים בנושא איכות המוצר והשירות –… עמ' 7-11
שאלה
6 : התחרות הענפית עפ"י PORTER ו SWOT — עמ' 12-16