עבודת הגשה לחומרה ומערכות הפעלה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1494

תקציר העבודה

שאלה 1. הערכת החומרה (20 נק') לפעמים משתמש מתלבט, האם המחשב שלו מתאים להתקנת תוכנה חדשה, או שהמחשב שלו חלש מדי ?
בתרגיל זה עלייך לברר מהם דרישות המערכת של חבילה משרדית נפוצהMicrosoft Office 2010 Professional . לאחר מכן יש לבדוק, האם המחשב האישי שלך עומד בדרישות אלו. חפש באינטרנט את  דרישות המערכת עבור Microsoft Office 2010 Professional וכתוב את התוצאות בטבלה:
דרישות המערכת עבור Microsoft Office Professional 2010 מעבד גודל של הזיכרון הפנימי RAM מקום פנוי בדיסק הקשיח רזולוציה של מסך זיכרון בכרטיס וידאו מערכת הפעלה בדוק את מאפייני המערכת של המחשב האישי שלך וכתוב את התשובות בטבלה.
מאפייני המחשב האישי מעבד (דגם, מהירות) גודל של הזיכרון הפנימי RAM מקום פנוי בדיסק הקשיח רשימת הכוננים במחשב רזולוציה של מסך מערכת הפעלה הדבק צילום מסך עם מאפייני המערכת (גרסה של מערכת הפעלה, דגם ומהירות המעבד) במקום התמונה לדוגמה הדבק צילום מסך עם רשימת הכוננים במקום התמונה לדוגמה הדבק צילום מסך שמציג את המקום הפנוי בדיסק קשיח של המחשב שלך במקום התמונה לדוגמה או לפי התוצאות של הסעיפים 1 ו-2, בדוק, האם המחשב  שלך עומד בדרישות של Microsoft Office Professional 2010. כתוב את תוצאות הבדיקה בטבלה.
  הערכת חומרה מרכיב המחשב האם עומד בדרישות של  Microsoft Office Professional 2010 ? מעבד זיכרון פנימי (RAM) מקום פנוי בדיסק קשיח מסך מערכת הפעלה שאלה 2. מחשבי לוח – Tablet PC (20 נק') לאחרונה הופיעו בשוק כמה דגמים חדשים של מחשבי לוח (Tablet PC).
בשאלה זו יש לברר ולהשוות את המאפיינים של שני דגמים מובילים: iPAD 2   של חברת Apple, ו- Galaxy Tab 10  של חברת Samsung. מפרט טכני של המחשבים ניתן למצוא, בין השאר,  באתרי היצרנים או באתר www.cnet.com (לחפש לפי הדגם ואחר-כך –  כרטיסיה specification). סקרים והשוואה בין דגמים שונים ניתן למצוא באתר http://www.tabletpcreview.com.   את המחירים ניתן למצוא באתרי השוואת מחירים כמו www.zap.co.il  או בחנויות מחשבים ברשת. אם יש כמה גרסאות של הדגם, בתשובה אפשר להתייחס לאחת מהגרסאות לפי בחירתכם.
מידע כללי דגם Samsung Galaxy Tab 10.1
Apple iPAD 2
תמונה להמחשה גודל (אורך – רוחב – עובי, ס"מ) משקל מחיר (ב-₪ או ב-$) חומרה אמצעי קלט גודל המסך באלכסון רזולוציה של מסך דגם של המעבד מהירות המעבד נפח של זיכרון RAM נפח של זיכרון ROM תקשורת אל-חוטית מצלמה מובנת (אם יש) האם תומך ב-GPS  ?
משך העבודה עם הסוללה (שעות) תוכנה מערכת הפעלה תמיכה בריבוי משימות שורה תחתונה. מה לדעתך היתרונות העיקריים של כל אחד מהמוצרים ביחס לשני ?  יתרונות של Samsung Galaxy Tab יתרונות של Apple iPad שאלה 3. היררכיית הזיכרון במחשב (20 נק') במחשב קיימים מספר רב של סוגי זיכרון: רגיסטרים (אוגרים) של המעבד, זיכרון נדיף  RAM, זיכרון בלתי-נדיף ROM, דיסק קשיח ועוד. ענה על השאלות הבאות וכתוב את התשובות בטבלה להלן. שאלה תשובה סדר את הסוגים הבאים של הזיכרון מהמהיר ביותר לאיטי ביותר  (רגיסטרים של המעבד, RAM, דיסק קשיח). סדר את הסוגים הבאים של הזיכרון לפי הנפח, מהגדול ביותר לקטן ביותר  (רגיסטרים של המעבד, RAM, דיסק קשיח).
באיזה זיכרון נמצאת תוכנה יישומית שהותקנה במחשב כאשר היא אינה פעילה ?
לאיזה זיכרון נטענת תוכנה יישומית כאשר המשתמש מפעיל אותה ?
באיזה זיכרון נמצאת הפקודה שהמעבד מבצע אותה ?
באיזה זיכרון נמצא מסמך כאשר הוא אינו פתוח ?
לאיזה זיכרון נטען המסמך כאשר המשתמש פותח אותו לעריכה ?
האם ניתן להתקין במחשב כמה תוכנות אם הגודל הכולל שלהן עולה מעל הגודל של הזיכרון הפנימי RAM ? הסבר.
האם ניתן להתקין במחשב כמה תוכנות, אם הגודל הכולל שלהן עולה מעל הגודל של הדיסק הקשיח ? הסבר.
האם ניתן להפעיל בו-זמנית כמה תוכנות, אם הגודל הכולל שלהן עולה מעל הגודל של הזיכרון הפנימי ? הסבר למה עבודה עם מספר רב של תוכנות בו-זמנית עלולה להאט את הביצועים של המחשב ?
שאלה 4. ארגון קבצים ותיקיות (20 נק') שלומי התחיל לעבוד כאיש מכירות ברשת סיטונאית גדולה. ביום הראשון של העבודה הוא קיבל מחשב אישי חדש. שלומי מייד החליט שזו הזדמנות נפלאה להתחיל לנהל את הקבצים בצורה מסודרת ויעילה, כדי למצוא את המידע הנדרש בקלות ובמהירות.
  כל המסמכים הקשורים לעבודה שלומי רוצה לאחסן בתיקיה בשם "מכירות 2011". שלומי עובד עם 3 לקוחות קבועים. עבור כל אחד מהלקוחות הוא צריך תיקיה נפרדת. בתוך תיקיית הלקוח אמורות להיות תתי-תיקיות  עבור הזמנות, עבור חשבוניות, ועבור מסמכים נוספים של הלקוח.
בשעות הערב שלומי לומד תואר שני במימון. את כל החומרים הקשורים ללימודים הוא רוצה לאחסן בתיקה בשם "תואר שני". השנה הוא לומד שני קורסים מתוכנית התואר: "ניירות ערך" ו-"דוחות כספיים". לכל אחד מהקורסים שלומי זקוק לתיקיות נפרדות, בה הוא רוצה לשמור את חומרי הלמידה של הקורס.
בתוך התיקייה My Documents (מסמכים) צור תיקיה חדשה שהשם שלה מורכב משם פרטי, שם המשפחה ומספר תעודת הזהות שלך.
בתוך התיקייה שיצרת, צור את מבנה התיקיות לפי הדרישות של שלומי. השמות של התיקיות אמורות להיות בעלי משמעות, כדי לאפשר למצוא את המידע הנדרש בקלות. את שמות הלקוחות ניתן לבחור באופן שרירותי. צלם את חלון הסייר עם כל התיקיות ותת-התיקיות שיצרת, והדבק את צילום המסך  במקום התמונה לדוגמה (שים לב שהתמונה לדוגמה לא מכילה את כל התיקיות הנדרשות).  שמות התיקיות אמורות להופיע בצילום מסך בצורה מלאה.  שאלה 5. קבצי שמע ואמצעי אחסון (20 נק') חיים לומד תואר ראשון במנהל עסקים. מהיום הראשון של הלימודים, חיים מקליט את כל ההרצאות באמצעות מכשיר MP3. אחר-כך חיים שומע את ההקלטות כשהוא נוסע באוטובוס, מחכה בתור בסופרמרקט ובכל הזדמנות אחרת שיש לו. חיים מרגיש שחזרה על החומר מייד אחרי השיעורים מאפשרת לו להיות תמיד "בעניינים", לנצל את הזמן היקר במלאו ולהצליח במבחנים. במשך כמה סמסטרים הצטברו לחיים מספר רב של קבצי MP3. חיים מחפש אמצעי אחסון חיצוני כדי לשמור את הקבצים ולא להעמיס על הדיסק הקשיח של המחשב האישי שלו. הוא מתלבט בין שלוש אפשרויות הבאות: כרטיס זיכרון (Flash), זיכרון נשלף ( Disk On Key ) או דיסק קשיח חיצוני.
1 .      [ 5 ק'] מצא הצעת מחיר עבור כל אחד מההתקנים וכתוב את הפרטים של ההצעה בטבלה להלן. על ההתקנים לעמוד בדרישות הבאות: a.      כרטיס זיכרון (Flash):  בגודל של   16 Giga byte או יותר. b.      זיכרון נשלף (Disk On Key):  בגודל 32
Giga byte או יותר.
c.      דיסק קשיח חיצוני: בגודל 1 Tera byte או יותר.
2 .      [ 5 ק'] בהנחה ששעה אחת של הקלטה בפורמט MP3 דורשת בערך 20 Mega byte של זיכרון, חשב כמה שעות של הקלטה ניתן לאחסן בכל אחד מההתקנים וכתוב את התשובות בטבלה. חובה לפרט את דרך החישוב !
3 .      [ 5 ק'] חשב את עלות האחסון של שעה אחת של הקלטה בכל אחד מההתקנים וכתוב את התשובות בטבלה. חובה לפרט את דרך החישוב !
4 .      [ 5 ק'] מהו היתרון והחיסרון של כל אחד מההתקנים ביחס לשני ההתקנים האחרים ? כרטיס זיכרון Disk On Key דיסק קשיח חיצוני תמונה (הדבק במקום תמונה לדוגמה) דגם ויצרן חיבור למחשב (ממשק) נפח מחיר (₪) כמה שעות הקלטה ניתן לאחסן בהתקן (בהנחה שכל שעת הקלטה דורשת 20 Mb) ?
עלות האחסון עבור שעה אחת של הקלטה מהו היתרון של ההתקן ביחס לשני ההתקנים האחרים ?
מהו החיסרון של ההתקן ביחס לשני ההתקנים האחרים ?
בהצלחה !