סיכום הקורס ג'נוסייד

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע ,
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2012
מספר מילים 21324

תקציר העבודה

ממן
1 2- עד ה19.8
ג'נוסייד ברואנדה  1994
בין אפריל ליולי 1994 יותר מ800,000 איש נרצחו ברואנדה.                                                     הקורבנות הואשמו בכך שהם טוטסי או הוטו מתונים – כלומר אוהבי טוטסי.                             הקטל היה פומבי גלוי והוקרן בשידור חי במהדורות חדשות ברחבי העולם.
זה היה רצח עם המוני מובהק ללא עוררין. ברואנדה הייתה כוונה ממשית לרצוח עם.                                           המנהיגים אף הודיעו, דרשו והורו לרצוח את בני הטוטסי בתחנות הרדיו.                                            לצורך השוואה – בשואת היהודים אין מסמך רשמי פורמאלי ברור אשר מאשר את ההזמנה לרצח היהודים, ואילו ברואנדה יש הוכחה ממשית אשר פורסמה באמצעי התקשורת.   רואנדה חסרת כל משאבים והיא למעשה אחת המדינות העניות בעולם – זו אחת הסיבות העיקריות שאף מעצמה בעולם לא התערבה בג'נוסייד מפני שאותה מעצמה לא יכולה להרוויח אפילו משאבים כתמורה להתערבותה במניעת הג'נוסייד.
זהות הטוטסי וזהות ההוטו:
זהויות הטוטסי (84%) וההוטו (משפטים%) הן זהויות אתניות. הקולוניאליזם חיזק זאת ע"י סימון בתעודות הזהות מיהו טוטסי ומיהו הוטו.                                                                                                                 אלו הן זהויות של מעמד כלכלי, שהבלגים הפכו אותו לזהות אתנית באופן שרירותי (טוטסי הוא עשיר, הוטו הוא עני).
ככל תושבי רואנדה דוברים את אותה השפה (בנירואנדה), מאמינים באותה הדת (קתוליות), מקיימים את אותן פרקטיקות תרבותיות, אוכלים את אותו האוכל ומבינים את העולם באותה הדרך, כך שלמעשה הסיבה היחידה שאפשר לזהות את הטוטסי בשל העובדה הם עשירים (חליפות, מכוניות) ולכן רוצחים אותם כי הם זוהו כטוטסי. הרצח בא על רק מעמדי – העניים רצו להפוך את המעמדות ע"י רצח העשירים (הטוטסי).
ממלכת רואנדה הקדם-קולוניאלית נוסדה במאה ה16
והמלך (שהיה ממוצא טוטסי) שלט ביד ברזל והנהיג מסורת של ציות מוחלט ועיוור.                                                                                     שלטון הטוטסי על ההוטו הונצח בשורה של חוקים שהגבילו את הבעלות על בקר לטוטסי בלבד, והכריחה את ההוטו לספק תוצרת חקלאית ושירותי עבודה לטוטסי. בשנת 1933 נקטו השליטים הבלגים של רואנדה צעד שהייתה לו השלכה קטלנית על אירועי 1994. הם הנהיגו רישום גזעי בתעודות הזהות. …