פרה סמינריון בקורס דיני תאגידים בנושא פירוק חברות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2012
מספר מילים 5220
מספר מקורות 14

תקציר העבודה

פירוק חברות דיני תאגידים 10900 קיץ 2012
         תוכן עניינים
1 . מבוא                                                                                                               עמ' 3

2 . מהו הפירוק                                                                                                      עמ'
4
3 . גורמים וסוגים שונים לפירוק                                                                             עמ' 5-7

4 . מפרק                                                                                                        עמ'
8 -10 5. אחריות מנהלי חברה בפירוק                                                                        עמ' 11-12

6 . סדר קדימויות בפירוק                                                                                  עמ' 13-16
7.סיכום                                                                                                             עמ' 17
 
8 .ביבליוגרפיה                                                                                                    עמ'
1 8
מבוא
עבודה זו מסבירה מהו פירוק של החברה , התהליך אותו עוברת החברה בהליך זה, כולל שינוי בתפקידיהם, זכויותיהם וחובותיהם של הגורמים השונים הפועלים בחברה.
תכליתה של החברה היא לפעול להשאת רווחיה לפי שיקוליה העסקיים המונחים ע"י בעלי מניותיה . כשם שחברה נולדת בתור גוף משפטי עם ייסודה, כך היא חדלה המתקיים מבחינה משפטית עם פירוקה . וכשם שייסודה מחייב תהליך פורמאלי מסוים, כך גם בפירוקה . לא אחת נקלעת חברה לקשיים בפעילותה, בין אם מימונית ובין אם ניהולית עד כדי הגעה למבוי סתום. במצב זה אין דרך אחרת אלא להביא לסיום חיי החברה במהלך אשר מוגדר בחוק כפרוק החברה . בקשה לפרוק יברה אפשר שתוגש על ידי הבעלים, הנושים או על ידי בית המשפט .
מטרת ההליך היא ניצול הנכסים והמשאבים הכלכליים אשר עדיין נמצאים ברשות החברה לשם כיסוי החלק המרבי מחובותיה. עילה מרכזית, העשויה להביא לפירוק חברה, היא חדלות פירעון – אי יכולת של החברה לשלם את התחייבויותיה הכספיות, במצבים מין אלה , לא ירצו עוד משקיעים נוספים להשקיע בחברה , מאחר שהשקעתם ממליא לא תוכל להניב כל פרי. בכך, הליך פירוק דומה להליך פשיטת רגל המכיר בחוסר יכולת של אדם טבעי לעמוד בתשלום חובותיו.  האפשרות השנייה היא שבעיות בניהולה של החברה או בשליטה בה מונעות ממנה את הפעילות הרווחית. אז שוב , לא יהיו משקיעים חדשים מעוניינים בהשקעה בחברה, מאחר שזו לא תוכל להיחשב להשקעה כדאית. האפשרות השלישית היא ששינויי זמנים ומנהגים הביאו לכך שאין ביקוש עוד למוצריה של החברה, או שעלויות ייצורם של אלה עלו בצורה ניכרת, כך שבכל מקרה לא מתקיים עוד תזרים הכנסות צפוי המצדיק את השקעה בחברה, בהשוואה להשקעות אלטרנטיביות. בעבודה אנו נציג סוגים שונים של תהליכים לביצוע פירוק: פירוק על ידי ביהמ"ש, פירוק מרצון, ופירוק בפיקוח ביהמ"ש .