התמודדות עם דחייה חברתית בגן הילדים

מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2012
מספר מילים 3526

תקציר העבודה

פיתוח תוכנית ייעוצית רב שנתית  סימסטר קיץ 2012
מטלה מסכמת בס"ד ראשי פרקים שאלה 1 תכנית התערבות עמוד
3 שאלה 2 רציונאל תיאורטי לתופעה עמודים 4-5
שאלה 3 טיפול המניעה …עמודים 5-6
שאלה 4 סטנדרטים של אקלים חינוכי מיטבי עמודים 6-7
שאלה 5  התערבות המערכת –עמודים 7-8
שאלה
6 תכנית ההתערבות הנבחרת –..עמודים 8-12
שאלה 7 פעולה המתבססת על תיאוריית הצרכים –עמוד
1 3
שאלה
8 פעולה המתבססת על גישת הסלוטוגניות –עמודים שאלה 9
שאלה
1 0 בבליוגרפיה ..עמודים שאלה 1: תכנית ההתערבות תכנית ההתערבות: התמודדות עם דחייה חברתית בגן הילדים.                                 תופעת הדחייה החברתית נצפית בגן הילדים.
אי מקובלות חברתית, עלולה לגרום לפגיעה בשטחי החיים השונים, ובטווח הארוך עלולות להיות לכך השלכות רגשיות קשות, שכן חוויה של דחייה חברתית בילדות יכולה להשאיר משקעים ביחסים הבין אישיים בבגרות. בנוסף, ילדים הסובלים מדחייה חברתית מפגינים קשיים בתחום האקדמי, בתחום הרגשי ואף בתחום החברתי. מטרת ההתערבות בעבודה עם ילדים דחויים היא לסייע להם לחזור מוקדם ככל האפשר למסלול  של קשרים חברתיים תקינים (טל, 2002). כמו כן, ניתן לשפר את היכולת החברתית ולעורר את הביטחון העצמי, הדימוי העצמי, להרחיב את מעגל  החברתי ולהפחית את  תחושת הבדידות.
התכנית ההתערבות מיועדת לצוות הגן: הגן הוא גן עירייה לילדים בגילאי 3-4 הלומדים  בחינוך הרגיל. הגן ממוקם בצפון ת"א ומאכלס בתוכו 30 ילדים: 18 בנים ו-
1 2 בנות. בגישה החינוכית ישנו דגש חזק על לימוד כשירויות חברתיות המתבססות על כבוד בין הילדים, שיתוף ועזרה לזולת. התכנית מוצעת לאור העבודה כי בגן ישנו ילד דחוי חברתית:
גל הוא ילד בגן , בעל כשרים חברתיים נמוכים. מגיע לגן עם לבוש מרושל ומיושן.
מתקשה  במשימות של מוטוריקה גסה, כגון:
ריצה, משחקי כדור וכו'. לא מקובל בסביבת חבריו ולא מתמודד עם הקשיים, הוא מוותר ולא מתעקש ליצור אינטראקציה עם הילדים האחרים, וגם אם הוא מנסה הוא נענה בשלילה. את רוב הזמן הוא מבלה לבד. משתף פעולה עם מבוגרים באופן מלא, הוא אינו מתנגד להוראות, מקבל סמכות ומבצע מטלות.