פרויקט גמר בשיווק וטכנולוגיות עסקיות: הקמת מיזם העוסק במסכי מגע

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 7449
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

שוק מסכי המגע נמצא בעליה מתמדת מזה למעלה מעשור ובעקבות כניסת הטכנולוגית המגע נראה כי כבר בשנה הקרובה יהיו קיימים בעולם יותר מוצרי מחשוב שאינם PC  מאשר מחשביPC  סטנדרטים. מגמה זו אינה פוסחת על ישראל וכבר היום ניתן לראות את השימוש בטכנולוגיה בממשקי אדם מכונה רבים.
בשוק מסכי המגע בישראל כיום אין כלל מסכי מגע אינטרקטיבים בעלי יכולת Multitouch. מסכי המגע הקיימים היום בארץ משמשים כתחליף לממשק העכבר או הכפתורים ואינם בעלי יכולת אינטרקציה עם עצמים אחרים. בהתבוננות על השוק העולמי נראה כי קיימת מגמה ברורה של מעבר לשימוש במסכי מגע בעלי Multitouch.   בפרויקט זה נבחן לעומק את הההיתכנות והכדאיות העסקית של מיזם שמטרתו תהיה  תהיה לעצב, לתכנן ולייצר מסכי מגע בפלטפורמות שונות אשר יופנו לשוק העסקי במקום לשוק הצרכנים הפרטיים, על מנת לייעל את שיטות העבודה הארגוניות ולייצר שיתופי פעולה ויעילות תפעולית שמבוססת על טכנולוגיית מגע.
הפרויקט יכלול חלק נרחב שיוקדש לסקירת הפוטנציאל הגלום בשוק מסכי המגע לסקטור העסקי ויכלול סקרים ראיונות ומחקרי שוק.
וכמו כן, תוכנית עסקית שיווקית כיצד על המיזם לייצר פעילות בישראל ובשוק הבינלאומי, כאשר  מטרת המיזם הינה להביא את טכנוגלוגיית מסכי המגע לתחומי לייף סטייל נוספים על אלו הנמצאים היום  בשיטת מכירה ישירה B2B עבור לקוחות מסקטורים שונים, בין השאר: ביטחון, ממשלה, בריאות, מסעדנות, תעשייה, היי-טק וחינוך.
 בחרנו לעסוק ולבחון את תחום המגע עקב קרבתנו לעולם העסקי, שכרגע לא נהנה מפתרונות המגע הקיימים בשוק הפרטי, ויכולתנו להסיק ממצאי המחקר על חיי היום יום של הארגונים שיאמצו טכנולוגיות אלו.
1 .   תקציר מנהלים רקע – בשנים האחרונות ללא לשים לב יותר ויותר מערכות בהן אנו משתמשים עשרות שנים באמצעות לחיצות שינו את פניהן והפכו להיות כאלו שנשלטות בידי מגע בלבד.  מבט חטוף על תחום מסכי המגע מגלה כי מה שהפך להיות סטנדרט במכשירי סלולאר החל מדור 3 טרם חדר לשוק העסקי בתחומי הקמעונאות הפיננסים הבריאות ושאר תחומי הלייף סטייל – שם עובדי הפירמות עדיין משתמשים באופן כמעט מוחלט וטוטאלי בעכברים ומקלדות כממשק אדם-מכונה, ובמצגות Power Point לדיונים מרובי משתתפים. כאשר אנו נתקלים בטכנולוגיית מגע, בד"כ הממשק אותו מפעילות אצבעותינו מוגבל לשתי אצבעות בלבד ואותם הממשקים אינם "מתקשרים" עם אמצעים נוספים כגון הטלפון או הארנק שלנו.
מטרה – מסמך זה יציג את התחום בנסיון לענות על שאלת מיקומו של מיזם טכנולוגי שייצר ממשק ומסך "רב מגע" בעלי מאפיינים טכנולוגיים חדשניים, ופוטנציאל השוק אליו המיזם יפנה את מוצריו.  הפרויקט כלל סקירה מקיפה של הסטאטוס הנוכחי של תחום המגע, כולל סיעור מוחות עם מומחים מתעשיות שונות על מנת להבין לעומק את ניתוח הצרכים ומאפייני השוק שעתיד להתפתח בשנים הקרובות.
תמצית –  מסכי הרב מגע נתפסים ע"י צרכנים כמוצר חדשני, כלומר מוצר המספק צורך קיים ומעניק תועלות בצורה שלא הייתה מוכרת בעבר ולא נמכר ע"י פירמות אחרות הפועלות בשוק. חדשנות המיזם במקרה זה תהיה  הטכנולוגיה, והגמישות ליישמה על משטחים שונים ביעילות ומחיר נמוך.  כיום פועלות בשוק בישראל חברות טכנולוגיות שבמידת ההחלטה יוכלו להיכנס לשוק מסכי הרב מגע ותהיה בידם היכולת לעשות כן ולהוות איום על המיזם. אך מכיוון שמסך הרב מגע נתפס ע"י הלקוחות כמוצר ייחוד. מוצרים אלו נכנסים תחת קטגוריות מחיר גובוהות והלקוח משקיע זמן רב טרם ההחלטה אם וכיצד לרכוש מוצר מסוג זה. מהמחקר שעשינו בפרויקט זה, בשילוב עם ראיונות העומק ניתן לומר כי ישנן אינספור אפשרויות כיצד למנף את הטכנולוגיה הזו, אשר בשלה בשוק הסלולר, לתחומי נוספים בתחום ה B2B .
ממצאים – מכיוון שמדובר במיזם טכנולוגי, יש חשיבות קריטית ל Time-to-market ולכן מספיקה המגמה הכללית שהוסברה לעיל על מנת לאשר כי מיזמים וחברות שיתחילו להתעסק כיום עם פיתוחים לטכנולוגיית רב-מגע בהחלט יוכלו "לקטוף את פירותיהם" מחר כאשר הפוטנציאל הרב של שוק שזה יהיה זמין למימוש.
כמו בכל תהליך עסקי, ובייחוד במיזם טכנולוגי, ישנם גם במקרה מספר רב של סיכונים. על מנת להפוך את הסיכון, לסיכון מחושב אשר ישתלם ליזמים ולמשקיעים יש לבחון היטב את פוטנציאל השוק ולפתח מוצר שבאמת בעל הצעת ערך משמעותית ללקוחות החברה.אנו מאמינים שעם מיתוג טוב וטכנולוגיה מעולה, Multi-Touch technologies  תוכל לגרוף את פוטנציאל השוק ולמצב עצמה כחברה מובילה בתחום מסכי הרב מגע בישראל