תוכנית שיווקית לחברת אינטימה

מקצוע
מילות מפתח , ,
ציון 92
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1674

תקציר העבודה

הגדרת מטרות ואסטרטגיה:
1.1      בחירת שוקי מטרה: (10 נק') אורך מומלץ –חצי עמוד הגדירו את קהלי המטרה (תוך בניית משפט מסכם לכל פלח המוגדר ממספר משתני פילוח), ציינו באיזו אסטרטגיה לכיסוי שוק תנקטו ובאילו פלח/ים בכוונתכם להתמקד.
אינטימה רואה כשוק מטרה את כל החברות בסדר גודל Medium ומעלה (כשההנחה היא שלרובן מערכות מידע מפותחות ותקציבים המוקצים לתחום). החתך מתמקד בראייה רוחבית ותקציבית כיוון שהפנייה היא לורטיקאלים שונים ומגוונים. לכל חברה צרכים שונים בתחום הבינה העסקית, לפיכך איטרניטי מספקת מענה שונה ומגוון בתמהילי שיווק שונים.
1 .2    אסטרטגיית צמיחה  (10 נק') אורך מומלץ –חצי עמוד.
הסבירו את מודל אנסוף והגדירו באיזו אסטרטגיית צמיחה עפ"י מודל אנסוף תנקטו בחנות החדשה ומדוע?
תהליך הצמיחה והגידול המומלץ יבחן לפי "מודל הצמיחה" המחולק ל-4 קטגוריות: העמקה, פיתוח שווקים, פיתוח מוצרים והגוונה. נתייחס לכל אחד מהגורמים וחלקם היחסי באסטרטגיה לפי סדר יורד:
§         העמקה- אסטרטגיה זו מומלצת מאד ומיושמת באופן משמעותי באיטרניטי. רוב החברות הגדולות הן כבר לקוחות החברה במידה זו או אחרת, לכן יש כבר פתח כניסה להמשך פיתוח עסקי באותם האתרים, דבר המקל על החדירה והעמקת הפעילות. ניתן לכך דוגמא: בנק הפועלים- הינו אתר רב פעילות בתחום הבינה העסקית, בעל תקציבים גדולים ומשמש כלקוח גדול ואסטרטגי לאיטרניטי. מכאן העדיפות תהיה להשקיע משאבים בהעמקת הפעילות בבנק, בו כבר הנפשות הפועלות מוכרות, שיטות השיווק ידועות והדלת פתוחה להצעות נוספות. שיטה זו מבטיחה אחוזי הצלחה גבוהים יותר וצורכת פחות השקעת משאבים מאשר ניסיון לצבירת לקוח חדש. §         פיתוח שווקים- באיטרניטי כיום אסטרטגיית פיתוח שווקים אינטנסיבית תבוא על חשבון העמקה אצל לקוחות, כיוון שאין עדיין מספיק משאבים בכדי לפתח באופן מואץ את שני התחומים במקביל. לכן האסטרטגיה מתמקדת בדריסת רגל בורטיקלים שאין לחברה עדיין יתרון יחסי בהם, למשל: חברות הטלקום והתקשורת לעומת תחום הפיננסים וההייטק שבהם יש לאיטרניטי מוניטין גבוה. הגוונה-  אסטרטגיה זו באה לידי ביטוי בהשקעה בינונית והיא מתבטאת בניסיון חדירה לתחומים חדשים של פתרונות משיקים לתחום ה-BI. איטרניטי לאחרונה הוסיפה לסל פתרונותיה פרויקטים בתחום ה-BPM, פורטל ו-WF. לטובת זאת גייסה החברה מומחה מקצועי לתחומים הללו. מחד, פעילות זו מרחיבה את תחומי פעילות החברה ומגדילה את סיכוייה לחדור דרכם ללקוחות חדשים, ומנגד קיים סיכון בהקשרות לתחומים נוספים וזליגה ממרכז הפעילות הייעודית. הבעיה המרכזית טמונה בביטוי "תפסת מרובה- לא תפסת" כיוון שאיטרניטי מיצבה עצמה במומחית לתחום ה-BI וזליגה לתחומים נוספים