יישומים תחרותיים בחברת גולן טלקום (ציון 95)
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | גולן טלקום, יישומים תחרותיים, סלולר, סלקום, פלאפון, פרטנר, שווקים אלקטרונים |
שנת הגשה | 2012 |
מספר מילים | 4887 |
מספר מקורות | 7 |
תקציר העבודה
קורס: שווקים אלקטרונים (13801) אוקטובר 2012
תוכן עניינים
1 מבוא…….………………………………………………………………………………………-………3
2 סקירת הארגון…………………………………………………………………………………………… 4
3 סקירת ענף הסלולר …….………………………………………………………………………………………………………………… 6
3 .1 שוק הסלולר והכשלים שקיימים בו 6
3 .2 שוק הסלולר 2012 10
3 .3 מודל חמשת הכוחות (מודל פורטר) 11
3 .3.1 ספקים/יצרנים 11
3 .3.2 מתחרים חדשים (חסמי כניסה) 11
3 .3.3 איום של תחליפים. 11
3 .3.4 עוצמת התחרות בין המתחרים הקיימים 11
3 .3.5 לקוחות.. 11
3 .3.6 סיכום ניתוח מודל חמשת הכוחות 12
3 .4 שרשרת הערך הענפית.. 13
3 .4.1 יצרנים. 13
3 .4.2 מפיצים. 13
3 .4.3 ספקיות שירותים. 13
3 .4.4 משווקים. 13
3 .4.5 לקוחות.. 13
3 .5 שרשרת הערך הארגונית.. 14
3 .5.1 רכש.. 14
3 .5.2 שינוע פנימה. 14
3 .5.3 הנדסה. 14
3 .5.4 שיווק ומכירות.. 14
3 .5.5 שירות.. 14
4 יישום תחרותי…….…………………………………………………………………………………… משפטים
4 .1 אתר האינטרנט של חברת גולן טלקום. משפטים
4 .1.1 השפעת היישום על כוחות השוק. 16
4 .1.2 השפעת היישום על שרשרת הערך הארגונית 16
4 .1.3 השפעת היישום על שרשרת הערך הענפית 16
5 יישומים תחרותיים נוספים …….…………………………………………………………………………………………………… 17
5.1 צ'אט אונליין 17
5.1.1 סקירת היישום המוצע. 17
5.1.2 יישומים קיימים בשוק. 17
5.1.3 שימושים ויתרונות עיקריים. 17
5.1.4 תחליפים. 18
5.1.5 עלויות מוערכות.. 18
5.1.6 השפעת היישום על שרשרת הערך הענפית 18
5.1.7 השפעת היישום על שרשרת הערך הארגונית 18
5.2 אפליקציית גולן טלקום ל- Smart Phones 19
5.2.1 סקירת היישום המוצע. 19
5.2.2 יישומים קיימים בשוק. 19
5.2.3 שימושים ויתרונות עיקריים. 19
5.2.4 תחליפים. 20 5.2.5 עלויות מוערכות.. 20 5.2.6 השפעת היישום על שרשרת הערך הענפית 20 5.2.7 השפעת היישום על שרשרת הערך הארגונית 20
6 סיכום…….…………………………………………………………………………………………… 21
נספח א' ביבליוגרפיה : …….………………………………………………………………………………………………………………………………. 22
שוק הסלולר עבר לא מעט תהפוכות בחודשים האחרונים בעקבות כניסת המפעילים החדשים לשוק.
עד לאחרונה, השוק הסלולרי התנהל כאוליגופול מבודל של 3 חברות (פלאפון, סלקום, פרטנר), כאשר החברה הנוספת שפעלה , מירס, לא השפיעה על ההתנהלות בשוק הסלולר הישראלי.
בשוק הסלולר פועלות 5 חברות סלולאריות בנוסף לשלושה מפעילים ווירטואליים ((MVNO, בחלק זה קיימת סקירה קצרה של החברות הפועלות בשוק הסלולר כולל סקירה רחבה יותר של חברת גולן טלקום.
כחלק מעבודה זו נסקרו מספר מאמרים וכתבות שעוסקים בניתוח שוק הסלולאר בישראל. ניתוח זה הכרחי להבנת השינויים והתמורות שחלו בענף הסלולר בעקבות כניסת המפעילים הסלולריים והמפעילים הווירטואליים החדשים.
במסמך מוצגים נתונים כלליים וכספיים של שוק הסלולר בישראל, החסמים הקיימים בתחום הטלפוניה הסלולרית וניתוח ההשפעות האפשריות של כניסת מפעיל נוסף לשוק זה. בהמשך העבודה מתבצעת סקירה של ענף הסלולר בישראל על פי מודל חמשת הכוחות של פורטר, סקירת הרכיבים בשרשרת הערך של ענף הסלולר וסקירת הרכיבים בשרשרת הערך של הארגון.
לבסוף מובא ניתוח מעמיק של יישומים תחרותיים (אלקטרוניים) בחברת גולן טלקום כולל המלצות ליישומים נוספים שאינם מוטמעים בה עדיין.