סמינריון בהוראה- השפעת לוחות אינטראקטיביים על הוראה ולמידה

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 6752
מספר מקורות 13

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא  3
מהו לוח אינטראקטיבי 5
הגדרת המונח לוח אינטראקטיבי 5
התפתחות השיטה- ראשית הדרך. 5
הלוח האינטראקטיבי בהוראה ובלמידה. 6
השימוש בלוח האינטראקטיבי בהוראה ובלמידה. 6
היבט התלמידים על שילוב הלוח החכם בכיתה. 8
אינטראקציה ומוטיבציה ללמידה ושיפור רמת הקשב והריכוז –8
פיתוח כישורי חשיבה והבנת מושגים מורכבים 9
שיפור הישגי התלמידים –.10 הצד החלש של השימוש בלוח האינטראקטיבי בלמידה 11
היבט המורים על שילוב הלוח החכם בכיתה. 13
שינוי תהליך ההוראה בשימוש בלוח האינטראקטיבי -13
יישום מטרות פדגוגיות בשילוב הלוח האינטראקטיבי 17
תמיכה בגישה הקוגניטיבית -.17
תמיכה בגישה הקונסטרוקטיבית -..17
סיכום  19
הסקת מסקנות.. 20 מסקנות …20 מבט לעתיד –…21
המלצות לאנשי הוראה –…21
רשימה ביבליוגרפית.. 23
נספחים.
5 נספח א: טופס הצהרה על הכנה עצמית של עבודה סמינריונית..
5 נספח ב: טופס חוות דעת על עבודה סמינריונית.. 26
עד לפני זמן לא רב התנגדתי מאד לכל מעורבות של כלי טכנולוגיה בהוראה ובלמידה, עקב החשיפה ללמידה כושלת באופן כזה. אולם, אך לאחרונה נוכחתי להכיר את הכלי הטכנולוגי "לוח אינטראקטיבי" וסקרן אותי מאד מה הוא טומן בחובו ומה הן השפעותיו על תהליך ההוראה והלמידה בשונה מכלי טכנולוגיה אחרים. על כן, בחרתי לעסוק בסמינריון בהוראה דווקא בנושא: הכלי הטכנולוגי "לוח אינטראקטיבי" בהוראה.
המחקר הנוכחי יעסוק בחקר השאלה: מהי השפעת השימוש ב"לוח האינטראקטיבי" על תהליך ההוראה והלמידה? הנגזרת למספר שאלות מחקריות שתיבחנה במהלך העבודה.
במהלך העבודה אבחן מהם הכלים והאפשרויות הטכניות שהלוח האינטראקטיבי מספק בכלל, ולתהליך ההוראה בפרט. בנוסף לכך, בגוף העבודה אבחן את גישות התלמידים ללימוד בשילוב הלוח האינטראקטיבי, את המניעים לגישותיהם ואת תוצר הלמידה בשיטה זו. בנוסף על היבט התלמידים, אבחן את גישות המורים להוראה בעזרת לוחות אינטראקטיביים, את השפעת השימוש בהם על דרך ההוראה, איכות הלמידה והאווירה בכיתה. כמו כן, אבחן עד כמה השימוש בלוח האינטראקטיבי מאפשר את יישום המטרות הפדגוגיות בשתי הגישות השונות: הקוגניטיבית והקונסטרוקטיבית.