שיטות מחקר- קורס 10285

תקציר העבודה

שאלה 1
א.      סולם המדידה של המשתנה שלעיל הוא סולם סדר כיון שהוא מסדר את המועמדים לעבודה לפי הערכת המעסיקים כאשר ציון 6 מראה כי המעסיק מעדיף מועמד בן 18 לעומת מועמד בן 30 במידה רבה מאוד וציון 1 מראה כי המעסיק מעדיף מועמד בן 18 לעומת מועמד בן 30 במידה מועטה מאוד, כלומר המספרים מייצגים היררכיה בין הקטגוריות.
ב.      
1 . הכפלת כל ערך ב-1- טרנספורמציה זו מותרת כיון שהיא שומרת על הסדר- הכפלה בקבוע חיובי בעצם תשמור על אותה התוצאה כיון שההכפלה היא ב-1.

2 . חלוקת כל ערך בעצמו- טרנספורמציה זו אינה תשמור על הסדר כיון שאם נחלק כל ערך בעצמו נקבל את הציון 1, דבר שיגרום לכל הציונים להיות שווים ל-1 וכך הסדר לא ישמר.

3 . הוספת קבוע חיובי לכל ערך- לדוגמה פקטור לכל הציונים גם כן ישמור על הסדר, לדוגמה הוספה של 2 לכל ציון, אז לכל הציונים יתווסף הציון+2 נקודות, ישמור על הסדר.
שאלה 2
א. הקדמה:
מכשיר המדידה: מבחן קבלה תכונה: התאמה לבית ספר לכדורסל שיטה: מבחן א.                           …