סמינריון בנושא :קבלת החלטות הורים , לגבי בחירת בית ספר לילדיהם

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 4834

תקציר העבודה

תוכן העניינים
תקציר ……………………………………………עמ' 3
מבוא   ……………………………………………עמ' 4
סקירת ספרות –עמ'  5 – 9
          חינוך בקיבוץ מול חינוך בעיר –עמ' 6 – 7
          השיקולים לבחירת מסגרת החינוך . עמ'  8
פרק השיטה  –.  עמ' 10 – 12
          מערך המחקר .עמ'  10           דגימה –..עמ' 10           כלי המחקר -עמ' 10            הליך המחקר …עמ' 11
          תיאור המדגם .עמ' 12
פרק הממצאים -…עמ' 13 – 18
          משתני המחקר -עמ' 13
          תרשים
1 –…עמ' 14
          תרשים
2 –…עמ' משפטים           תרשים
3 –..עמ' 16
פרק הדיון עמ'
1 9 – 21
          מגבלות המחקר –.עמ' 21
          הצעות להמשך מחקר …עמ' 21
 ביבליוגרפיה עמ'
2 2 – 23
נספח – השאלון המוסב –…עמ' 24 – 29
תקציר העבודה תעסוק בקבלת החלטות הורים לגבי בחירת בית ספר לילדיהם . השאלה המרכזית שנבדקה במחקר היא : מהם השיקולים העיקריים של הורים מהעיר בבחירת בית ספר קיבוצי לילדיהם .
שאלה נוספת שנבדקה היא : האם יש קשר בין השכלת ההורים לבחירת בית ספר קיבוצי ?
בעזרת שאלון שהועבר, נבדקו 55 הורים משני קיבוצים באזור הקריות .
הממצאים העיקריים במחקר הם : השקולים העיקריים לבחירת בית ספר קיבוצי הם :
1 . היחס שניתן לתלמיד שזה כולל התייחסות לאישיות של הילד , והעצמת היכולות שלו.
2 .
גודל הכיתות היווה שיקול נוסף בבחירת בית הספר
3 . טיב המורים שמלמדים בבית הספר הקיבוצי.
נמצא כי יש  קשר חיובי (ככל שהשכלה עולה החשיבות עולה) בין השכלת האם לבין חשיבות השם הטוב של ביה"ס וצרכים/כישרונות.
וכן נמצא קשר חיובי בין השכלת האב לבין חשיבות הצרכים/כישרונות. המסקנה העיקרית מן המחקר שהורים בבעלי השכלה גבוהה מחפשים חינוך שונה לילדיהם שנותן מענה אישי לילדיהם ולמעשה מקדם אותם יותר מהחינוך הרגיל על ידי העצמה אישית ויחס לכל תלמיד